paard en studie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

paard en studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 21:33

ik weet er zijn hier meerdere topics over geweest.Maar helaas doet de zoekfunctie het nog niet

hoe doen jullie het met je studie en paard?

ik ga na me examens een studie dierenarst assistente opleiding volgen in barneveld. Ik moet dan een uur reizen.

Ik vraag me af hoe jullie het doen.
Vooral de mensen die ook deze opleiding volgen.
Maar reacties van mensen die een studie volgen mogen ook reageren.Graag zelf

Noukie

Re: paard en studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:45

ik ben eerste jaars engels (WO) en daarnaast 2 paarden. Is veel, maar te doen. Ze staan nu alleen een uur reizen (heen, dus 2 uur per dag) en dat is teveel. Dit gaan we veranderen en dan moet alles wat makkelijker worden.
Voordeel van mijn studie is dat ik maar 3 dagen in de week college heb. Ik moet wel ontzettend veel thuis doen, maar dat kan ook 's avonds, dat ik op mn college vrije dagen 's ochtends kan gaan rijden als ik nog energie heb.

Wel helpt mn moeder soms door er 1 van me over te nemen en te longeren, zodat ik niet 2 hoef te doen als ik pas om 4uur klaar ben (aangezien ik ook op kamers woon, boodschappen moet doen, enz enz enz)

maar opzich, het gaat, heb niet mega veel vrije tijd, maar kan dat wel inplannen en paarden krijgen over het algemeen voldoende aandacht.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:52

Ik ben eerstejaars HBO-Verpleegkunde student en in bezit van een paard (+ veulen in haar buik Tong uitsteken). Ik heb niet meer alle dagen tijd om haar te rijden, maar met goed plannen en de tussenuren op school ook nuttig te gebruiken, heb ik genoeg tijd voor haar Lachen.

Ik reis per dag een uur, maar dat ben ik eigenlijk ook niet anders gewend, dat was namelijk met mijn middelbare school ook zo.

Maar als je goed je tijd inplant, dan is het goed te doen hoor. Voor mij iig wel. En waar een wil is, is een weg Knipoog!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:05

Ik studeer rechten en rij daarnaast 4x per week een paard bij. Voor mij is het goed te doen, maar heb dan ook maar 8 uur college per week, wel verspreid over 4 dagen en ik ben zo'n 2 a 3 uur onderweg (in totaal, per dag). Ik ga meestal 's ochtends naar de paarden, maar in de zomer zal het ook regelmatig 's avonds worden.
Ik vind een paard naast een studie fijner dan een paard naast een vaste baan (heb ruim 8 maanden part-time gewerkt), omdat je je tijd flexibeler in kan delen en als het een keer slecht uit komt kan je ook beslissen niet naar college te gaan, dat gaat niet met een baan.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:05

Ik ben 2e jaars HBO fysiotherapie en heb een paard. Ik studeer in leiden, dat is in totaal ook een uur reizen. Met een beetje plannen is het best te doen! Ik verzorg mijn paard 6 dagen in de week zelf, maar ben er de zevende dag ook wel bijna altijd Knipoog
Ik heb wel eens dagen dat ik om 6 uur moet opstaan en pas om half 6 ofzo thuis ben van school, 's avonds naar m'n paard tot een uur of 9/10 en met een beetje pech daarna nog schoolwerk doen. Dat is wel zwaar als het een paar dagen achter elkaar gebeurt, maar je moet er wat voor over hebben he Haha!

Ik moet zeggen dat dit ook vaak mijn eigen schuld is als gevolg van slecht plannen Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:22

Ik moet minimaal een uur reizen naar school.
Ik doe de studie Optometrie aan de Hogeschool van Utrecht. Opzich een vrij pittige opleiding. Daarnaast werk ik nog 15 uur bij, en loop ik 2 dagen in de week stage.
En ja ik ga minimaal 5 keer per week naar mijn paard Haha!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:37

Ik zit nog in het middelbaar maar het is wel lekker zwaar en vergelijkbaar. Nu rijd ik yaan bijvoorbeeld twee weken elke dag achter elkaar (ben bijrijdster). Met wat plannen lukt het wel, ik doe in het weekend nu meer dan normaal en dan kan je het met wat geduw en getrek wel klaar krijgen allemaal. Ok, ik lig 's avonds vaak laat in mijn bed en sta 's morgens vaak vroeg weer op, maar ik kan ze alletwee aan, als ik maar af en toe mijn rust heb (lees: zaterdag en zondag uitslapen). En yaan mag 's maandags ook uitrusten, aangezien ik voor dinsdag toch veel te veel te doen heb. Het is puur kwestie van wat plannen en zelfdiscipline.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:38

mag het ook naast je werk zijn?

ik werk gemiddelt 36 uur per week en heb 3 paarden waarvan ik 1 paard 7 dagen per week train.
omdat ik in de ploegen werk heb ik onregelmatige tijden. daardoor kan ik ze als ik savonds moet werken niet zelf voeren,dus dan doet mijn moeder dat Knipoog
maar verder kan ik alles zelf doen!

toen ik nog op school zat kon ik het nog beter combineren. dit kwam wel door mijn eigen instelling Bloos ik vond mijn paarden gewoon belangrijker dan mijn huiswerk... zou ik overigens niet aanraden om dat te doen! want een goede opleiding is heel belangrijk! een goede opleiding betekent een goede baan en als je een goede baan hebt kun je door blijven gaan met de paarden Haha! want dat blijft duur zoals iedereen eigenlijk wel weet...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:45

Ik studeer pedagogiek in Nijmegen. Ik heb momenteel drie dagen college, en ben die dagen van half 10 's ochtends tot half 7 's avonds weg. Eén keer in de twee weken gaat een college niet door en ben ik 's ochtends dus vrij. Ik werk ook nog een dag en een avond per week.
Al met al ben ik momenteel drie dagen volledig vrij. De andere dagen werk ik of heb ik college en als er niks uitvalt voer ik dan alleen maar ('s ochtends) aangezien er geen licht aanwezig is op stal en ik dus 's avonds niet kan gaan. Gelukkig heb ik een lieve verzorgster die ook één of twee dagen per week komt.
Wat betreft tijd: het is gewoon een kwestie van planning. Een paard kost nou eenmaal veel tijd en studie ook. Maar als je goed plant komt het best in orde. Bij mij is het probleem meer dat ik 's avonds niet naar Indy kan ivm het ontbreken van verlichting. In de zomer gaat dat al een stuk makkelijker.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:55

Ik studeer Communicatie en heb 4 verzorghafjes. Ze zijn dus niet van mij dus misschien is dit wel een beetje een ander verhaal maar toch. Ik verzorg ze samen met nog iemand, dus eigenlijk doet zij 2 en ik 2 paarden. Wij zijn de enigen die ze ook rijden, de eigenaar heeft ze voor de fok en rijd ze in de zomer af en toe voor de kar. Veel dingen die komen kijken bij het houden van paard(en) doen we zelf (voeren doet de eigenaar). Hier moest ik in het begin wel erg aan wennen maar ik vind het erg leuk en leerzaam.
Ik moet wel zeggen dat het allemaal net kan. Ik zit meestal 3 dagen per week tot 5uur/half 6 op school.. Dan moet ik ook nog bijna een uur reizen naar huis dus op die dagen heb ik gewoon geen tijd omdat het s'avonds donker is en er is geen verlichting.
De andere 2 dagen + het weekend heb ik meestal vrij en genoeg tijd.
Voor een eigen paard heb ik door school gewoon te weinig tijd denk ik, dus ik ben blij dat het op deze manier kan. Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:24

Ik heb misschien makkelijk praten want ik doe opleiding paardenhouderij, dus daar houden ze er rekening mee, maar ik rijd naast mijn school op het moment 3 paarden.

Ik ben van mening dat je het vrijwel altijd wel kunt combineren als je het maar graag genoeg wilt.
Zoveel mensen roepen dat ze zo druk zijn en er echt geen tijd voor hebben, maar ik vraag me daarbij altijd af hoe graag je het wilt.
Als je het echt wilt kan je buiten school om ook je huiswerk maken en om 10 uur 's avonds je paard nog rijden.
Of 's ochtends een uur eerder opstaan en nog ff snel langs de paarden gaan.
Het is maar net hoe druk jij jezelf vind en wat je er voorover hebt vind ik...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:37

Zit dan nog wel op de middelbare school, maar zit alitjd tot 4 uur op school. Met veel tussenuren waarin ik zo veel mogelijk probeer te maken/leren/doorlezen etc.

Als ik thuis kom ga ik snel naar stal en doe er ongeveer 1,5/2 uur over om dan weer thuis te zijn. s'Avonds school. Ik haal het neit om elke dag te rijden en gelukkig houdt Lady daar ook niet van. Binnenkort d'r veulen dus dan wordt het nog meer tijd

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:07

Ik heb 1vzpaard,en daar heb ik dus net nog tijd voor
Ik ben van 8:40 tot 16:05 op school,rond 16:45 ben ik thuis
maandag en dinsdag kan ik wel rijden,heb ik ruim de tijd en kan ik dus ook zoveel mogelijk huiswerk doen
woensdag heb ik meestal minimum 2uur extra begeleiding,ga naar school tot 12:25+huiswerk en erachter zien te rijden
donderdag heb ik ook vrij,dus maak ik mn huiswerk en ga meestal niet rijden
vrijdag kan ik helemaal niet rijden,logopedie en ben dan te moe
zaterdag en zondag probeer ik mn huiswerk in te halen en kan ik wel rijden zondags
mja al bij al komt er nog heel wat bij enz Haha!