Druk van zoutblok?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_isaatje_

Druk van zoutblok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 20:27

heey,
Ik (naja mijn vader Tong uitsteken) heeft vanmiddag een zoutblok opgehangen want die hadden we nog niet en ik vond het wel nodig, alleen onze merrie reageerde er heel vreemd op:
ze kwam elke keer met haar tong naar buiten heel hard de paddock in stormen en dan duwde ze onze ruin weg (ze staan samen in een stal) en deed ze gemeen tegen hem.

Het kan ook zijn dat ze hengstig is, maar eigenlijk merken wij dat nooit zo erg. Maar ik vroeg me af of iemand anders hier ook ervaring mee had, of dat het gewoon ligt aan onze gekke pony? Bloos

p.s. Onze ruin vindt het wel erg lekker en stond er toen ik net ging kijken fanatiek aan te likken... Vingers aflikken

Anoniem

Re: Druk van zoutblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:49

Het kan natuurlijk liggen aan de hengstigheid, iets wat waarschijnlijk het meest voor de hand ligt. Misschien is ze daardoor wat chagrijniger en ook wat dominanter. Ze heeft trek in het zoutblok, maar wil niet dat de ruin erbij komt. Gevolg daarvan kan dit gedrag zijn.
Ik weet niet of ze voedernijdig is, daar kan het natuurlijk ook aan liggen.