Leuke dingen tedoen met Black?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Leuke dingen tedoen met Black?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:46

Ik weet eigelijk helemaal niet of het hier goed staat Bloos

Maar sommige van jullie hebben het wel gelezen van Black toen hij hoefbevangen was....
Maar nu mag ik dus niet meer rijden (deed ik dan wel al een hele tijd niet meer hoor ) , maar hij kan 's middags ook niet op de wei.

Dus als ik er ben laat ik hem vaak ff los in de bak maarja hij is dan nog niet echt in beweging.

Hebben jullie nog ideeen wat ik kan doen met Black wat voor hem ook leuk is? (het moet wel in de bak te kunnen doen zijn)

Liefs sun

fancylover

Re: Leuke dingen tedoen met Black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:58

misschien zijn wat simpele vrijheidsdressuur oefeningen leuk? dat is namelijk erg leuk om te doen en je krijgt er ook een beter band van Ja

misschien heb je de mogelijkheid om een stukje (bv langs de weg als ie verkeers mak is) met hem te lopen!

marco staat nu ook kreupel en ik loop ook elke dag een stuk langs de weg met hem! zo loopt hij evengoed en staat hij niet de hele dag saai op stal!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:58

Je zou met hem kunnen gaan wandelen, gewoon over het fietspad en door de woonwijken zeg maar. Je kunt hem misschien als je hem hebt losgegooit een beetje opjagen, zodat ie wel beweging krijgt? (ik weet niet hoeveel hij mag doen?En longeren?

Ik zelf ben een voorstander van wandelen *LOL* , toch een soort buitenrit, en best gezellig, in je eentje, of met nog meer mensen/paarden. Je kunt dus nog genoeg doen! Pling

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:53

Beetje spelen in de bak is altijd leuk. Sommige paarden hebben er enorm plezier van als je een soort tikkertje met ze gaat doen.
Beetje opjagen, omdraaien en weer wegrennen. Uiteraard alleen als
je paard niet te schrikachtig is Knipoog Voetballen kan ook..

Mijn vorige pony vond dat soort spelletjes geweldig!!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 17:09

fancylover: vrijheidsdressuur lijkt me wel leuk! Wil het nu ook gaan doen want heb al van alles opgezocht op internet van hoe ik het moet gaan doen enz.
Gewoon nog simpele dingen Ja

Dribje: wandelen vind ik zelf ook heel erg leuk en Blacky ook! Maar iemand zei me dat ik niet van stal weg mag omdat hij niet geent (krijg die puntjes niet Bloos ) is en niet gechipt.
Weet niet of dit waar... maarja ben voor de zekerheid dus niet meer gegaan.

Dikkie81: Als ik hem in de bak zet doet ie niks. Als ik hem wil opjagen blijft ie gewoon staan en kijkt hij me echt aan zo van "wat doe jij nu weer Rolleyes "
Dus spelen lukt ook niet echt... laat hem soms wel balkjes lopen maarja om dat altijd tedoen is ook niet echt leuk.

Bedankt voor de tips! Als iemand nog meer weet hoor ik het graag Knipoog

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:30

Een beetje rustig aan Freestylen?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:07

Mss is het leuker voor je paardje om hem samen met 1 of meerdere paarden in de bak te laten kunnen ze spelen en laten ze elkaar wel wat lopen.Je kan ook verschillende dingen in de bak neer leggen zoals bv een pion,een stuk plastic een skippybal,een voetbal,een emmer{zonder hengsel}.Als je elke keer iets anders in de bak legt of 2 dingen zijn ze vaak erg nieuwschierig naar de spullen en gaan ze het onderzoeken en er soms mee spelen ook wel eens niets in de bak leggen anders wordt het te gewoon.Je zegt dat je hem niet kan opjagen maar wat doet hij dan als je een zweepje erbij pakt?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 23:41

Marja1988: Ik weet niet precies wat het is maar heb gehoort dat dat eigelijk met een soort touw moet en dan door de bak heen "jagen" zeg maar... ofniet?
Denk dat dat dan niet zal lukken want hij reageert ook niet op een zweep Huilen

monsera: Samen met andere paarden in de bak zal niet gaan denk ik.
Ja de stiefdochter van de eigenaar heeft daar haar paard ook staan en laat haar paard soms samen met Black in de bak, maar vaak moeten ze elkaar niet Clown
Iets in de bak leggen kan ik natuurlijk altijd doen Ja

Ook met een zweepje opjagen lukt niet, nouja hij word dan boos op mij Verward
Terwijl ik toch echt niks fout doe want ik raak hem niet met het zweepje...