Wat kan ik doen met mn pony???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

Wat kan ik doen met mn pony???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:27

Hallo, een vriendin van mij die zit met een probleempje en vroeg aan mij, omdat ik lid ben van bokt en zij niet, of jullie misschien wat leuke ideeen hebben.

Nou haar pony is veel te druk voor dressuur en te heet om mee te springen wat kan ze dan met haar doen???

(ze is trouwens een paar weekjes terug int bos gevallen en pony viel op haar dus een buitenrit maken is nu even geen idee Knipoog )

groetjes rianne

Tellie

Re: Wat kan ik doen met mn pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:09

misschien VD ?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:16

en als ze hem nu eerst longeert voordat ze gaat rijden??

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:30

heey,
Hoe oud is die pony?? En is hij altijd al zo of is hij opeens te druk en te heet...??

Longeren (als dat wel gaat) lijkt mij een goede oplossing.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 20:40

ik heb haar even de reacties laten lezen en dit is haar antwoord.

Shadow is 14 jaar en is altijd zo druk geweest. Longeren doe ik best vaak maar dat vind ik zo zielig elke keer rondjes lopen.Ik heb zoveel geprobeerd longeren voor het rijden bijv.Niks helpt.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:45

Longeren zielig Verward
Ik zou zowieso wel blijven rijden, eventueel dus eerst flink moe maken door los te gooien of te longeren. Met niet meer rijden los je niks op, daar word de pony waarschijnlijk alleen maar vervelender van, en dat word dan uiteindelijk gevaarlijk. Dus ik zou maar snel uit je kop (sorry hoofd) stampen dat longeren zielig is.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 21:52

Ze vroeg zich ook af of ze misschien een ander bit moest proberen om haar zo beter in te houden.
Haar pony is heel makkelijk te beinvloeden daardoor maar steigert ook weer snel en dat moet ook niet.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:59

ik heb ook zo'n paard... of naja ik verzorg haar... helemaal gek in d'r hoofd.... miss is het goed om eens te laten kijken of het niet aan het zadel/hoofdstel licht.... of iets anders lichamelijk... ik heb nu 3x bitloos gereden en heb het idee dat ze rustiger is (of ik ben voorzichtiger).
je kan beter dit soort dingen nagaan voordat je naar allemaal rare bitten gaat grijpen waardoor het misschien alleen maar erger gaat worden (het stijgeren e.d.)
veel suc6!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:18

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 22:33

balli schreef:
ik heb ook zo'n paard... of naja ik verzorg haar... helemaal gek in d'r hoofd.... miss is het goed om eens te laten kijken of het niet aan het zadel/hoofdstel licht.... of iets anders lichamelijk... ik heb nu 3x bitloos gereden en heb het idee dat ze rustiger is (of ik ben voorzichtiger).
je kan beter dit soort dingen nagaan voordat je naar allemaal rare bitten gaat grijpen waardoor het misschien alleen maar erger gaat worden (het stijgeren e.d.)
veel suc6!

ze heeft pas een nieuw zadel, hoofdstel dus daar zal het wel niet aan liggen, ze deed het daarvoor ook al.
maar ik wacht even dat ze dit weer heeft gelezen en dan zet ik hier haar reactie wel weer op. Knipoog