Thorowgood maxam of wintec 500?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Thorowgood maxam of wintec 500?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 18:34

Hoi!
Ja ik sta nu dus voor een keuze, of een tweedehands goeduitziende wintec 500 voor 250 euro, of een thorowgood maxam nieuw voor 290 euro....
Ik zoek dus nu eigenlijk mensen met ervaringen met deze zadels, de wintec heb ik wel veel over gehoord, maar thorowgood niet....
Een vereiste was dat de boomwijdte verander baar was, en bij de wintec is het een verwisselbaar boom systeem, dus dat is erg handig. Bij de thorowgood werkt het met een fish systeem, maar ik heb nog nooit iemand gesproken met ervaringen daarmee. Werkt dat systeem echt zoals de site aangeeft? Maakt het de boomwijdte ook smaller?
Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen met een keus maken...

alvast bedankt Romy

grauwman

Re: Thorowgood maxam of wintec 500?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:43

volgens mij heeft alleen de griffin een fish system en deze zijn een stukje duurder dan 290 euro. Ik heb zelf een wintec 2000 waar een andere boom in kan. Ik vind zelf dat dat super werkt. Volgens mij is een Wintec 500 bij de hypo winkels maar 300 euro en dan heb je een nieuwe.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:46

Ik heb een wintec springzadel. Ben er heel tevreden over. Hiervoor leende ik altijd een wintec 500 en die vind ik ook heel goed. Van Torowgood vind ik het niet zo mooi dat ze van dat stof zijn gemaakt. Ik heb liever een glad zadel. Laatst stond er hier ook ergens een topic over iemand die een torowgood zadel nieuw had en die was is zeer korte tijd zoveel in gezakt was dat ie op de schoft lag. Zou even zoeken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:42

Op de site van Thorowgood staat een Maxam met fish, kijk maar op het plaatje dat is een maxam, alleen staat er wel griffin boven Verward Maar inde menu balk staat wel weer maxam met fish
http://www.thorowgood.com/dutch/inbetween/betmaxgp.htm
En hier is de online winkel waar ik hem voor die prijs zag:
http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_info.php?products_id=695&osCsid=b05cb2289fcfde2978ab058ae1e90017

Maar je dus zegt over thorowgood, dat is natuurlijk niet goed... en als wintec nieuw 300 is, kan ik misschien toch maar voor een nieuwe gaan. Maar waar zitten die winkels? en kan ik dan online bestellen?
thnx voor de reacties iig !

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:30

Je kan niet online bestellen want de website die ze gebruiken is alleen voor aanbiedingen je kan wel via de catalogus bestellen. De hypo winkels vallen onder Horselover. Weet niet of dat je wat zegt. Bij ons in de buurt zit er één in Bennebroek en één in Amsterdam. Ze hebben met pasen weer zo'n tentenkamp in Rotterdam.