Info ruitersport Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astrid1

Info ruitersport Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 17:26

Hoi, ik ben Astrid en net nieuw op dit forum.
Ik woon in Israel en werk hier als zogenaamde 'stablemaid'.
Als kind (ik ben nu 28) heb ik vrij veel paardgereden en sinds 4 maanden heb ik de draad weer opgepakt.
Ik ben dus (nog) niet zo'n goede ruiter maar ben van plan veel te gaan lessen en op mijn werk veel te leren over paarden en hubn verzorging.
Nou heb ik de volgende vraag: aangezien het ruitesrport niveau in NL veel hoger is als hier in Israel ben ik op zoek naar informatie over eventuele te volgen cursussen in paardenverzorging, paardentraining en hoe je prcies in NL rij-instructeur kan worden, wat de vereiste zijn enz..
Weet iemand misschien een adres van een goede Nederlandse site waar ik meer info over al deze dingen kan vinden?
Of heeft iemand misschien directe antwoorden voor mij?
Even ter verduidelijking, te eventuele cursussen die ik zoek wil ik dus in Nederland volgen, niet hier in Israel.
Nou ik hoop wat reacties te ontvangen, alvast bedankt, greetz Astrid Knipoog

Puera

Re: Info ruitersport Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:09

Rond zessen had ik bijna m'n reactie af, toen Bokt eraf ging om met de zoekfunctie bezig te gaan(?). Boos!
Oké dan. Gaan we weer opnieuw! Lachen

Als je hier in NL wil gaan lesgeven heb je een ORUN-diploma nodig. Dit kun je behalen op diverse leslocaties verspreid door het land. Meer informatie op de site van de KNHS (klik de link aan dan kom je er direct)

Andere bedrijven die cursussen op paardengebied aanbieden die ik op het WorldWideWeb kon vinden:
    PTC+ praktijkleren in Oenkerk (frl) en Barneveld. (kijk onder 'Bedrijfsleven en overheid'). Diverse paardenhouderij-cursussen.
    Paardencursus Diverse paardenhouderij-cursussen.
    Lammert Haanstra Longeren, privéles e.a.
    Emiel Voest Freestyle trainingen.
    Stal Mansour Een manege die o.a. een politiepaardencursus organiseert.
    Paarden.pagina.nl Hier staan allerlei paardenlinks. Als je naar het kopje 'Opleidingen' scrollt dan zie je nog veel meer staan.

Hopelijk heb je hier wat aan. Alvast welkom (terug) in NL en veel plezier/succes met je cursussen.

astrid1

Re: Info ruitersport Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 20:14

He porscherider,
bedankt voor je reply, ik ga zeker op je links kijken...
groetjes Astrid Cool