Weiland, welke kleur lint

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ods
Forumcoördinator

Weiland, welke kleur lint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 17:21

Wij gaan dit voorjaar het weiland opnieuw omheinen met schriklint. Deze zijn er in diversen kleuren.

Welke kleuren hebben jullie en vooral waarom? Zijn er dingen de je me wilt afraden of juist wilt aanraden hoor ik het graag!

Alvast bedankt!!

TisUnique

Re: Weiland, welke kleur lint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:28

Wij hadden voorheen wit lint, maar dat was door het wapperen in de wind e.d. na een paar jaar al niet meer zo best, veel breuken in de geleidingsdraden zodat de stroom niet goed meer werd doorgegeven, dus stond er de helft van de tijd geen stroom meer op.
We hebben het vervangen door groen koord (het dikkere koord), dat is dan wel even een investering omdat we ook alle geleiders op de palen moesten vervangen, maar ik heb het idee dat het koord wel beter blijft dan het lint. De stroom wordt goed doorgegeven, we hebben nu dus ook gewoon op de hele omheining stroom staan, wat uiteraard ook de bedoeling is. We hebben gekozen voor groen omdat we dat mooier vinden, hebben nog even getwijfeld vanwege de zichtbaarheid voor de paarden, omdat wit toch meer opvalt, maar dat is gelukkig nooit een probleem geweest, ze blijven er allemaal goed uit de buurt. In combinatie met het groene gaas van 1 meter hoog wat we aan de buitenkant van de palen hebben zodat onze honden dan op ons eigen terrein blijven (en niet door het bos naast ons of bij de buren gaan lopen struinen) ziet het er ook nog mooi uit.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:39

Voordeel van goed zichtbaar lint, is niet alleen dat het voor de paarden beter zichtbaar is maar ook dat jijzelf elke dag in een oogopslag kan zien of het lint overal nog strakgespannen staat. Ik zou zelf voor een goedzichtbaar lint kiezen. Paarden kunnen namelijk ook in hun eigen weiland wel eens van iets schrikken (luchballon, vlieger, honden) wat er buiten gebeurd. In zulke gevallen is een zichtbare omheining een must. Normaal maakt het niet uit, een paard leert snel waar het schrikdraad zit.

Dat van dat koord is een goede tip, ook in wit verkrijgbaar.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:32

Wij hebben oranje koort, en wit breed lint. Zelf vind het witte beter zichtbaar.