trappen + bokken bij opstijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

none

trappen + bokken bij opstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 14:01

Ik weet eigenlijk niet waar het hoort... en het zou vast al wel ergens staan maar de zoekfuntie doet niet he Vork

Nou, als ik wil opstijgen gaat niels wel eens trappen naar mij. OF ik zit er op en hij rent ineens hard weg als je er voor de helft op zit. Dat weg rennen daar is nog wel wat aan te doen en het lukt me meestal dan ook aardig om hem in te houden.
Maar dat trappen. Ik moet echt erg uitkijken dat ik geen trap krijg als ik opstijg, en soms geeft ie er ook nog een bok bij. Weet iemand hoe ik dat trappen af kan leren? Gaaaap Of wat ik er aan kan doen om zo veilig mogelijk op te stappen??:O (aangezien hij neit zo klein is Knipoog)

ebony2

Re: trappen + bokken bij opstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:13

Als ik dit zo hoor is het meer een vorm van protest. Zit je zadel hem wel lekker. En wat ook wel eens kan helpen, omdat ik begrijp dat Niels de kleinste niet is om een opstapje te gebruiken bij het opstappen. Hij krijgt dan niet ineens de druk van een kant en je zit sneller op hem zodat de druk verdeeld is. De tip van het opstapje gebruiken heeft mij ontzettend geholpen en is voor jou ook het proberen waard>Toch?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:35

Als je paard alleen trapt bij het opstijgen zou ik hem toch eens na laten kijken door een DA, misschien zit het zadel niet goed of heeft hij pijn in zijn rug! Succes ermee.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 15:48

Is het alleen bij jou zo, of ook bij anderen?

Sommige paarden hebben namelijk in hun hoofd: "Als ik maar gek doe, dan hoef ik niets.." en dat is natuurlijk ook waar, hoe erg je ook doorzet. Je verwacht dat hij raar gaat doen, dus gaat hij ook aan die eisen voldoen.
Als hij hetzelfde doet bij anderen, zou ik toch eens goed kijken naar het zadel, of er niet rare bobbels inzitten enzo. Je zou ook nog eventueel kunnen proberen van de andere kant op te stappen (wel even zorgen dat er dan iemand bij staat om hem vast te houden, want ik persoonlijk vind het heel erg moeilijk om van de verkeerde kant op te stappen).

Als dat ook niet helpt, dan is er toch blijkbaar iets wat hem mankeert, aan zijn rug of aan het zadel of ergens anders aan..

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:00

Hij is pas nog na laten kijken voor zijn rug. Dus dan kan het denk ik niet zijn.

@ sanet: er heeft eigenlijk nog bijna nooit iemand anders op gereden... maar ik kan het eens proberen.

Vandaag deed hij het trouwens niet, ik had hem nu gelongeerd van te voren, mar weet niet of dat er mee te maken heeft