Smaller maken schacht leren rijlaars mogelijk??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeD

Smaller maken schacht leren rijlaars mogelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 09:18

Ik heb mijn laarzen op advies al wel iets te ruim moeten kopen omdat ik er met een maatje kleiner bijna niet in kwam.
Maar nu ze toch al wel voor een groot deel in zijn gelopen is de ruimte van de schacht wel erg groot geworden vind ik zelf.
Als ik de laarzen aan heb, sluiten ze niet mooi aan bij de buitenzijde maar past er met gemak een vlakke hand tussen.
Zou het mogelijk zijn om de schacht mooier aan te laten zluiten dmv ze smaller te laten maken, zou er dan een rits in moeten oid??
Ga zowiezo bellen naar de winkel waar ik ze gekocht heb.

Cassidy

Re: Smaller maken schacht leren rijlaars mogelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:22

Ik zou ze niet smaller laten maken: geloof me, als je een tijd lang rijdt worden je kuiten ook dikker. Ruime laarzen zijn een zegen: een paar extra dikke sokken aan en je bent klaar. En als je laarzen te smal worden kun je er niet meer in. En dan moet je gaan werken met elastiek of stukken in gaan zetten, en dat is dan helemaal geen gezicht.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:28

Cassidy schreef:
Ik zou ze niet smaller laten maken: geloof me, als je een tijd lang rijdt worden je kuiten ook dikker. Ruime laarzen zijn een zegen: een paar extra dikke sokken aan en je bent klaar. En als je laarzen te smal worden kun je er niet meer in. En dan moet je gaan werken met elastiek of stukken in gaan zetten, en dat is dan helemaal geen gezicht.

precies,je blijft dan nl maar aan het klooien met je laarzen,doe gewoon een paar dikkere sokken aan! echt want als je eenmaal met het veranderen begint,wil niet zeggen dat het helpt,en een rits al zowieso niet,want daar maak je de laarzen groter mee Clown enne in de zomer krijg je door het warme weer dikkere benen,dus dan zijn wijde laarzen erg fijn Knipoog

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 15:26

Citaat:
precies,je blijft dan nl maar aan het klooien met je laarzen,doe gewoon een paar dikkere sokken aan! echt want als je eenmaal met het veranderen begint,wil niet zeggen dat het helpt,en een rits al zowieso niet,want daar maak je de laarzen groter mee Clown enne in de zomer krijg je door het warme weer dikkere benen,dus dan zijn wijde laarzen erg fijn Knipoog

Mmm, mss toch maar zo laten dus...
Mijn idee van die rits was eigenlijk dat als er een stuk uitgehaald zou kunnen worden dan op die manier de laars weer te laten sluiten.
Vindt het alleen jammer, zou mooier geweest zijn als de laars netjes aangesloten zou zijn geweest.
Iig bedankt!! Lachen