Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Japke_Z schreef:SCHAAPIIIIEEESSS![]()
-schapies bij paarden inzetten is juist een goed idee, ze hebben totaal andere wormpjes dan paarden, paardewormpjes zijn onschadelijk voor schapies en vice versa.
-Welk ras je hebt weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar weet wel dat het een duurder/zeldzamer ras is.
-schapies kunnen leven van weinig maar niet van nix, of je ze bijvoort licht aan hoeveel gras er nog in de wei staat.
-Als ze drachtig zijn kun je ze het beste de laatste maand bijvoeren met schapenbix, ong. een halve kilo per schaap per dag krijgen die van ons.
-Voor de dracht geld als ezelsbruggetje 5 maanden min 5 dagen drachtig. het beste kun je ze al een maand voordat ze zijn uitgerekend binnenhouden en (laten) scheren.
-als je ze niet binnen wilt/kunt zetten is mei de beste maand voor lammetjes anders kan het al in februari.
-als ze buiten blijven kun je ze het best in april of mei (laten) scheren.
-oudere schapen moeten 1 keer per jaar of vaker ontwormd worden en lammetjes elke 2 a 3 maanden (je kunt vast wel een boer uit de buurt vinden die je daar bij helpt)
-s'zomers moeten ze elke 2 a 3 maanden gewassen worden met een middel tegen maden, vliegen en schurft.
-Als je ze voor het eerst bij de paarden in zet let dan even op of je paarden er niet mee gaan "spelen", zo'n paardenhoef op een dun schapebeenje is nie zo gezond.....
pfff.....nog vragen?
leuke kleurtjes.....
dorientjuh schreef:Het is goed juist goed om schapen bij paarden te laten lopen!
Whoa schreef:Over dat wassen... Moeten schapen echt zo vaak gewassen worden? Vraag me dan af hoe je dat doet als je een grote kudde hebt... Of is dat alleen als ze bij de paarden lopen ofzo? Vind t nogal vreemd, maar ik weet ook niets van schapen![]()

ellenlouise schreef:Hoe ben je aan die schapen gekomen dan? Ik bedoel, je klinkt alsof ze ineens in je land stonden