Helpt een bontje onder het zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hesterv

Helpt een bontje onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 22:14

Ervaringen? Ideeen? Ik rij nu dus twee, mijn D-pony, en een KWPN paard. En mijn moeder heeft net voor mij zo'n bontje aangeschaft maar volgens mijn vader gaat het zadel er alleen maar slechter door liggen. Hebben jullie daar ook last van of moet het bontje gewoon wat ingereden worden? Omdat ie nu nog zo dik is! Het is trouwens zo eentje:

Afbeelding

En voor diegenen die ermee rijden, zit je dan ook 'verder van je paard' of merk je het nauwelijks?

Thnx alvast

Jetta

Re: Helpt een bontje onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:30

Allereerst moet het zadel gewoon goed passen. Een bontje( echt lamsvacht) wordt gebruikt voor paarden met een gevoelige rug. Het verdeelt de druk wat beter en neemt veel vocht ( zweet) op. Het is niet bedoeld om een slechtliggend zadel passend te maken, dan kan je beter een afspraak met de zadelmaker maken. Ligt je zadel zonder bontje goed en met bontje niet? Dan het bontje niet gebruiken!
Succes ermee!

hesterv

Re: Helpt een bontje onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 09:31

Jetta schreef:
Allereerst moet het zadel gewoon goed passen. Een bontje( echt lamsvacht) wordt gebruikt voor paarden met een gevoelige rug. Het verdeelt de druk wat beter en neemt veel vocht ( zweet) op. Het is niet bedoeld om een slechtliggend zadel passend te maken, dan kan je beter een afspraak met de zadelmaker maken. Ligt je zadel zonder bontje goed en met bontje niet? Dan het bontje niet gebruiken!
Succes ermee!

Het zadel past ook zeker goed, maar dat paard heeft zo'n gevoelige huid. Het was helemaal raar dat ze een soort van drukplekjes kreeg van dat perfect liggende zadel. Maar misschien dat het shabrakje niet helemaal goed lag ofzo. Maar toen ik het bontje er dus onder legde ging het zadel stukken slechter liggen. Maar ik zal het ook nog maar even op mijn pony proberen.

Thanks voor de reactie Muziek!