De Nieuwe Oranjehoeve te Hoek van Holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kusia

De Nieuwe Oranjehoeve te Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:57

Ik vroeg me af of de Nieuwe Oranjehoeve in Hoek van Holland een goede manege is om te lessen en eventueel springles te nemen (als het daar gegeven wordt).

Bij 'goed' denk ik aan:
kwaliteit van de paarden
verzorging van de paarden
kwaliteit van de les/instructeur
kwaliteit van het harnachement
het volk wat er rond loopt
kwaliteit van de faciliteiten (bak, kantine, stallen, zadelkamer, evt springmateriaal)
klantvriendelijkheid

Elk verhaal is welkom, zowel positef, als negatief Knipoog

Voor de duidelijkheid:
Ik heb geen eigen paard, dus moet het doen met een manegepaard, ik ben gewoon erg kieskeurig Haha!

Jel

Re: De Nieuwe Oranjehoeve te Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:03

Ik les er zelf ook en ik vind het zeker een aanrader! De paarden staan er goed bij en worden goed verzorgd. Paarden zelf zijn ook erg leuk/goed te rijden. Je krijgt er goed les, ze hebben meerdere instructeurs. Springen doe je weleens in de les maar als je echt springles wil, kan dat ook daar zijn speciale uren voor.

Mensen op de manege zijn allemaal erg aardig en de sfeer is dus goed. Er wordt zeker niet op je neer gekeken als je 'alleen' op manegepaarden rijdt. Eigenaresse is ook héél erg aardig.

Ik zou zeggen probeer het eens. De eerste drie lessen kosten overigens 20 euro.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 21:07

Dankjewel Lachen

Ik vraag me ook af in hoeverre je met de manegepaarden wedstrijden mag rijden. Ik neem dan aan dat er dan F-proefjes gereden wordt? Worden daar ook springwedstrijden voor manegeklanten georganiseerd?

Ik ben er vandaag even langs gereden om te kijken waar het precies ligt en hoever het van mijn huis vandaan was. Het zag er heel erg druk uit (trailers, auto's), is dat altijd zo, of was er wat speciaals georganiseerd?

Hoe zit het met het niveau van de lessen? Ik neem aan dat er ook beginners-, half gevorderd- en gevorderde lessen worden gegeven? Hoe is dat te vergelijken met B, L, M, enz?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:57

Het ligt in Maassluis, de wedstrijden zijn te vinden onder Maasdijk, het spoor is R'dam. Maar Hoek van Holland is het zeker niet Knipoog

Maar ik ben niet te spreken over die manege. Ik rij er zeker 2x per week langs ohz. en ben er een paar keer wezen kijken, maar iedere keer vol goede moed er heen en na 10 minuten met erg weinig moed snel weggefietst...

De paarden staan er goed bij, het zijn mooi grote, lichte stallen en de paarden zien er ook niet verkeerd uit.
De faciliteiten zijn sinds kort geweldig; 20x40 binnen, 20x60 binnen, 40x120 (ongeveer) buiten op Agterbergbodem, stapmolen, alleen geen lekkere uitrijmogelijkheden. Je kan langs de waterweg rijden, maar daar blijft het dan ook bij. Kantine is heel mooi en groot, overzicht op beide bakken. Zadelkamer is mooi ruim, overzichtelijk en duidelijk aangegeven wat bij wie hoort.

Over de rest ben ik niet te spreken; Ik ben een paar keer wezen rijden maar heb je rot geschrokken wat ik daar zag gebeuren in de lessen. Hoe er daar les werd gegeven, ik weet niet welke instructrice het was, deed me echt zeer aan mijn ogen. Ik ben een paar keer terug geweest in de hoop dat het anders was, maar helaas niet. Ik hoor er ook heel veel hier uit het dorp, die naar Manege Middenhof gaan, daar zijn de lessen stukken beter.
Als ik, als recreatieruitertje, langs kom met David, lang teugeltje etc. Kijken ze me altijd scheef aan. Ik kan er slecht tegen, het lijkt alsof je paard in de krul hoort te lopen, anders mag je niet rijden. Dit blijkt ook wel als je iemand in de bak ziet rijden.

Ik hoop dat je genoeg weet. Als ik jouw was zou ook bij Middenhof kijken, dat is voor jou zelfs dichterbij (als je in Rhoon woont).

Vandaag zal het waarschijnlijk wedstijd zijn, dit hebben ze namelijk regelematig, zowel springen als dressuur.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:19

ik ga af en toe met mijn paard daar naar toe(teminste mijn vriendin is er lid geworden om daar in een goeie bak te kunnen rijden met haar jonge ponys ,omdat wij op stal dus een hele slechte bak hebben Zij rijd m daar dan). De mensen vind ik daar erg vriendelijk en t is een mooie accomodatie. Verder over de lessen en zo kan ik je helaas niets vertellen.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 20:59

Sjonniej, ik heb je gepb't Knipoog

Zijn er nog meer ervaringen?

Ik moet eerlijk zeggen dat de Middenhof er aantrekkelijker er uit ziet, qua activiteiten. Maar ik ben ook heel erg beïnvloedbaar Bloos

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:45

Waarom kijk je niet in de buurt van Rhoon?? Maassluis lijkt me zo ver weg voor je....

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 22:37

In de buurt van Rhoon heb je Barendrecht, daar heb ik ongeveer een jaar gelesd en ben daar persoonlijk niet zo tevreden over.
Op Simonshaven staan mensen waar ik niet zo dol op ben en over Hoogvliet heb ik ook niet al te beste verhalen gehoord en is bovendien geen lid van het FNRS.
Op de Rotterdamsche Manege loopt volk rond waar ik me niet bij thuis voel en ook op Charlois zou ik me niet thuisvoelen.

De optie Stichting Manege Hillegersberg in Bergschenhoek staat nog open Knipoog

Ook zoek ik een manege waarbij de mogelijkheid is om eventueel wedstrijden te rijden en waar activiteiten georganiseerd worden. Ook zou ik graag een paar zitlessen en springlesjes willen volgen en het zou leuk zijn als er een keer een buitenrit gereden kan worden.

Ik ben niet alleen op zoek naar een manege met faciliteiten, maar de omgang met de paarden vind ik ook heel erg belangrijk!

Ik weet het, ik ben heel erg kieskeurig Bloos

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:54

Sjonniej schreef:
Vandaag zal het waarschijnlijk wedstijd zijn, dit hebben ze namelijk regelematig, zowel springen als dressuur.

yep, regiokampioenschap springen en vandaag de Mr. Ed springcompetitie voor pony's. Ik ken de accomodatie alleen van de wedstrijden en die vind ik toppie Haha!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 22:57

jimny schreef:
yep, regiokampioenschap springen en vandaag de Mr. Ed springcompetitie voor pony's. Ik ken de accomodatie alleen van de wedstrijden en die vind ik toppie Haha!

Over welke manege heb je het? Lachen

De Mr. Ed competitie wordt toch op de Middenhof gehouden?
En er was zaterdag een wedstrijd op de Oranjehoeve.

Verward
Knipoog

Edit: ik zie het al en snap het al Knipoog

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:01

oranjehoeve! Haha! daar was vandaag dus de finale van de Mr.Ed competitie voor pony's (springen)

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 08:41

Ik kom er eigenlijk alleen als ik daar wedstrijden heb. Ik vind het daar lekker starten, Goede bakken en vriendelijke mensen. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Clown

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:16

Als stichting hippisch centrum hilligersberg nog open staat, dan kun je misschien ook eens bij manege Lansbergen in Bergschenhoek gaan kijken, ligt aan dezelfde weg als hilligersberg.

Je moet maar eens op de website kijken. www.manegelansbergen.nl

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:10

En Chardon? Is dat niks voor je?

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 15:43

Ilse schreef:

Zou je daar meer over kunnen vertellen?

Ik begin nu wel een beetje het einde zoek te raken. Van iedereen krijg ik tips, sites zien er leuk uit en ik weet niet wat ik moet kiezen Verward

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:19

Als je ook zo af en toe een buitenrit wilt maken, valt de Oranje Hoeve af. Daar kan je niet buitenrijden... Naja, het kan wel, maar het wordt niet gedaan. De manege ligt tussen het Westland en de stad Maassluis.
Naar zeggen hebben ze een ruiterpad om de Zeven Meren/Oranjeplassen heen, maar dat is hooguit een kilometer. Verder heb je geen lekkere uitrijmogelijkheden, het strand is 5 kwartier rijden.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:22

Er zijn inderdaad best wel veel maneges in deze omgeving, dus ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is een keus te maken.

Misschien moet je er gewoon eens een paar langs gaan. Er een dagje van maken, en bij die die je het meest aanspreken een proefles nemen. Dan kan je op je gemakje een beslissing nemen.

nav de reactie van Sjonniej
In bergschenhoek kan je erg mooi buitenrijden in de Rottemeren.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:39

Kusia schreef:
Ilse schreef:

Zou je daar meer over kunnen vertellen?

Ik heb zelf nooit op Chardon gereden, maar heb er onzettend goede verhalen over gehoord.
De manege is van de menner Ijsbrand Chardon, en het ziet er dan ook allemaal prachtig uit Vingers aflikken .
Ik weet ook dat je mee mag doen met wedstrijden, en dat de lessen zeer goed zijn.

Bekijk anders even de website? http://www.chardon.nl/manegechardon/algemeen.htm

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:42

Je hebt Ridderkerk dan ook nog... niet ver van Rhoon. Knipoog

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:34

Ik heb 6 jaar op die manege gereden maar ik heb geen zin om ze af te kraken op bokt, dus als je wat wilt weten moet me maar even pb'en.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:01

weet iemand misschien wat je op oranje hoeve betaald om je paard te stallen?

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:50

Ben zelf pas op Hillegersberg geweest, het ziet er goed uit
Mooie binnen en buiten bak, de paarden stonden er goed verzorgt bij.
De lessen zijn naar mijn inziens ook wel redelijk, je moet er maar eens langs gaan, de mensen zijn erg vriendelijk

Trouwens we zijn vorig jaar ook een keer naar zwijndrecht geweest op wedstrijd weet niet meer hoe het heet maar ook een super accomedatie

SUC6

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:40

Ik heb er zelf 6 jaar gereden en ik kan er wel wat over zeggen, maar doe dat liever via pb.

Aan de lessen valt aardig wat aan te merken. Ik ben er niet voor niets weg gegaan. De sfeer valt aardig mee. Er zitten hele leuke/aardige/spontane mensen tussen, maar ook mensen die je gewon de grond in kijken.