kunst mest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mini2016

kunst mest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:37

ik hoorde dat er bij de wei van mij kunst mest over gaat.

is dat schadelijk voor paarden

Svdh

Re: kunst mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:40

Als ze naar de weide gaan moet je rustig opbouwen. Op weides waar kunstmest is gestrooid is het gras veel voedzamer (zitten veel meer stoffen in) dus dat moet je wel even goed in de gaten houden.

Mini2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:49

ik hoorde van iemand dat als het kunstmest niet goed is op genmoen ze er dood aan kunnen gaan is dat zo

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:37

Je moet natuurlijk na strooien met kunstmest niet meteen je paarden erop zetten. Je moet volgens mij zeker een week wachten, maar dat weet ik niet zeker. Het moet wel lekker regenen in die week, nou dat doet het hier al erg hard!

Ik ben geen voorstander van kunstmest!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:51

Nee je moet ze er zeker niet meteen op zetten daar gaan ze waarschijnlik wel aan dood want kunstmest is een chemisch goedje (waar scheikunde op school wel niet goed voor kan zijn Knipoog )
Van kunstmes gaat het gras beter groeien en word het ook gevaarlijker voor je pony omdat ze er eerder koliek van dat gras krijgen. Eigelijk is dat net als dat jonge gras wat in de lente straks weer omhoog komt. Je kan ze er dus best in zetten maar je moet opletten dat ze in het beging niet meteen een paar uur achter elkaar in die wei lopen. Dus eerst rustig laten wennen!! Is heel erg belangrijk!!!!! En als het na het strooien gaat regenen en de zon schijnt dan gaat het nog eens extra hard (maar dat is logisch)