Martingaal met tussenflap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Martingaal met tussenflap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 19:31

Hoi,

Vandaag was ik mee met mijn zus op wedstrijd springen en heel veel hadden zo'n martingaal:
Afbeelding
Ik weet niet of jullie het goed kunnen zien maar het is een martingaal en tussen die twee leren touwtjes met ringetjes eraan zit nog een soort tussenflap.. (Snappen jullie het nog Clown ?)

Wij vroegen ons af waarom die paarden dat hebben. Weet een van jullie wat het nut van deze martingaal is?

Alvast bedankt! Lachen

Alane

Re: Martingaal met tussenflap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:36

Ik heb hem vroeger wel eens gebruikt(=geleend Haha! ) als een handig paard steeds probeerde om 1 van de riempjes van de vork van de martingaal vast te pakken....dat werkte dus.
Maar of ie daar speciaal voor gemaakt is???? geen idee

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:40

Dit is een 'bib' martingaal.
Hij wordt oorspronkelijk in de training bij renpaarden gebruikt, maar is de laatste jaren populair in de springsport.

Door de 'flap' is er minder kans dat het paard met zijn mond of neus achter de riemen komt, en zo minder kans op ongelukken.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:12

Okee.. weer wat geleerd Haha!

Bij mij is er overigens in de 6 jaar dat ik paardrij nog nooit een ongeluk gebeurd met een martingaal.. Maar dat zal wel aan mij liggen Knipoog