goede cap, welk merk ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

goede cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 19:05

Hoi,

Ik weet dat smaken verschillen en dat iedereen een ander hoofd heeft ( gelukkig Knipoog ). Maar welke cap zit goed, lekker, comfortabel etc ?

Ik heb namelijk een redelijk oude cap met kinkapje ( euh, hoe noem je dat ), dus ik wil eens kijken naar een andere cap. En ik zag dat ze bij Divoza nu 25 % korting geven op caps !
Dus welke cap is een aanrader ?

Groetjes,

Maris

Auke07

Re: goede cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:23

ik heb een Horka-cap, ben ik erg tevreden over, alleen het klitteband is irri, want het plakt op een duur niet meer, maar daar kun je wel iets aan doen hoor.
Je heb ook dezelfde soort cap in een ander merk, weet niet welk merk, maar dan zit er geen klitteband maar een soort draaiknopje om te verstellen!
Mss dat iemand anders het merk weet!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:30

In een vorig topic las ik veel positieve reacties over de Harry's Horse caps. Ik heb ook een HH alleen dan een oud model. Op zich ziet ie erg lekker, maar er zitten geen luchtgaatjes in, dus in de zomer heb ik nogal een zweethoofd..

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:33

Ik heb een Horka cap, met een matte buitenkant(er was ook glimmend of fluweel) en ik ben er nog steeds heel tevreden over Lachen

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:34

Ik heb de casco new master dessin (89,95€), Bij Piaffe.

Afbeelding

Ik heb de zwarte. Hele fijn cap sluit goed aan. Je vergeet haast dat je hem op hebt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 19:37

Dyyy schreef:

Afbeelding

Ik heb de zwarte. Hele fijn cap sluit goed aan. Je vergeet haast dat je hem op hebt.

Wow, die zijn wel ultra modern !!!

Luchtgaatjes zijn waarschijnlijk idd wel handig ( heb ik geen ervaring mee, oudere cap nu he ..).

Groetjes,

Maris

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:50

Ik heb een best mooie! Het is een Casco.. erg licht en 14 luchtgaten.. Hier een foto: (niet zo'n hele duidelijke)
Afbeelding
Ik vergeet vaak ook dat ik hem op heb Bloos

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:09

Dyyy schreef:

Afbeelding

Heb ik ook Ja
Zwart én Grijs Knipoog
Heb trouwens ook nog een antraciet grijze GPA Bloos

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:14

Ik heb zelf een cap van HH. HH pro plus cap. Ik vindt deze cap mooi en zit ook wel fijn! Alleen soms heb ik na de les, dus nadat ik de cap heb gedragen, wel hoofdpijn Verward . Maar dat heb ik niet altijd.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:12

Ik heb een Casco, waar ik erg tevreden over ben. Als ik de cap te strak zet, krijg ik hoofdpijn, maar dat is logisch Haha!
Ik weet niet of het bij alles caps zo is, maar bij de Casco kan je alles goed afstellen, waardoor hij zonder druk goed op je hoofd blijft zitten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:16

Dyyy schreef:
Ik heb de casco new master dessin (89,95€)

Die heb ik ook, de blauwe op de foto. Lachen

Ik ben er erg blij mee, zie mijn reactie in dit topic: viewtopic.php?f=13&t=369894

Overigens is mijn ervaring dat het bij Casco veel verschil maakt welk model je opzet. De Master en de Youngster zitten bij mij totaal niet, die drukken op mijn voorhoofd. De New Master en de Arcus (?) zitten prima, ik voel niet eens dat ik ze draag.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:42

ik heb de casco youngster,een fijne lichtgewicht degelijke cap

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:11

Ik heb een Horka. Maar het maakt niet echt uit wat voor cap je hebt zolang hij maar goed gekeurt is.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:39

Ik heb een Europa Light Weight Safety Cap.
Ben er erg tevreden over Lachen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 16:10

Oke, dus de casco cap bevalt veel mensen wel goed. Maarre kan je eigenlijk wel een cap kopen zonder hem eerst gepast te hebben ( bij b.v. Divoza ) ??

Groetjes,

Maris

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:44

Zou ik niet doen. Een cap is heel persoonlijk: wat de een fijn vindt zitten, vindt de ander helemaal niks. En van het ene merk kun je 56 hebben terwijl je van het andere merk 57 hebt (zo'n draaischijfsysteem is dan wel handig).

Wat je zou kunnen doen is naar een ruitersportzaak in de buurt gaan om daar caps te passen en dan via internet kijken waar je ze goedkoper kunt bestellen. Al komen er dan vaak nog verzendkosten bij en dan ben je meestal goedkoper uit bij de ruitersportzaak om de hoek. Knipoog

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:44

Ik zou wel eerst naar winkels toegaan om te passen, want toen ik de mijne kocht, was dat toch de enige die me eigenlijk lekker zat. Je hebt namelijk zoveel verschillende caps, bij de 1 zit die weer beter als de andere etc.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:48

Ik heb een HH voor op wedstrijden en een hele oude horka voor thuis. Ik had ook een Casco, maar dat vind ik een vreselijk ding. Als ik em wat losser doe glijdt ie alle kanten op, doe ik em strakker dan krijg ik hoofdpijn en rode vlekken op me voorhoofd.
De HH bevalt me op moment het beste, gewoon een goede, fijne cap voor niet al te gek veel geld.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:52

ik ben erg blij met mijn casco cap, toendertijd ( ehh... jaar geleden ? ) 83 euries.
het is er zo een met een verstel knopje aan de achterkant, en ik voel niet eens dat ik hem op heb !

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:12

De Harry Horse Pro Plus is een echte aanrader,
Mooi (maakt je hoofd net groot zoals de meeste andere) , heel licht en zit ook gewoon heel lekker.

De Horka Airstream is ook eenfijne, maar na een hevige regenbui word dat viltachtige er niet mooier op.
is heel licht en je voelt ook zowat niet dat je hem op hebt zit ook fijn, maar de HH Pro plus zit fijner.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:43

Ik heb een Kavalkade HiLite, die is precies hetzelfde als de 'nep-pikeur' van harru's horse, alleen het buitenstofje is ietsje anders.
Superfijne/mooie cap!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:25

Tinkelbel schreef:
Ik heb een Europa Light Weight Safety Cap.
Ben er erg tevreden over Lachen

Hoe ziet die eruit?

Ik heb zelf trouwens een Casco Youngster... ben er erg tevreden over... geeft zelfs warmte en bescherming bij een hagelbui.... Haha!