Er heeft vast wel eerder een topic gestaan hierover, maar er staat helaas geen zoekfunctie meer dus ik open maar een nieuw topic.
In mijn speurtocht naar een nieuw zadel kwam ik een Kentaur dressuurzadel tegen dat ik eigenlijk wel erg lekker vond zitten. Ik ging erop zitten en had het gevoel dat ik ook echt goed zat. Volgende week wordt dit zadel (en een aantal andere merken) gepast op mijn paard.
Mijn vraag: zijn er hier meerdere mensen met een Kentaur? Hoe bevalt ie? Misschien zijn er mensen die 'm al een tijd hebben die nog iets erover kunnen vertellen? Nog een nieuwsgierigheidsvraag: is het inderdaad zo dat de zitmaten klein uitvallen? De dame die geholpen heeft bij de zadelmaker wist dit te vertellen. Ik vond zelf dat ik plezierig zat in een 17,5" hoewel ik niet echt een "kleine kont" heb.
Ik zelf heb ook een kentaur een dressuurmodel heb hem nu ongeveer een half jaar,vind hem echt super zitten en blijft goed. Ik zat eerst aan een rossner te denken of een wintec en doen had de zadelmaker ook een kentaur mee en die vond ik zo lekker zitten en lag ook goed op me pony.Ik heb zelf een 17,5 inch nog ruimte zat.Leer blijft ook super