Hoi !
Georganiseerd heb ik nog niets (willen we in de hefst doen!) maar mijn vriendin en ik hebben al wel een paar keer een puzzel-rit mee gereden.
Dit hebben we oa moeten doen:
*uit het bos 5 -of meer!- verschillende "vruchten" meebrengen (zoals blauwe bessen, bramen, denneappels)
*op verschillende plaatjes kunnen aanwijzen wat giftige planten zijn en erbij zeggen hoe ze heten.
*Verschillende -schoenen-dozen neerzetten met dingen erin die je moet voelen (oa haver, zaagsel, müsli, manenkam enz.)
*spelltjes te paard
: met een ei op een lepel een slalom parcoursje rijden (hoe sneller, hoe beter!), hoefijzer gooien, samen met een partner: de één hangt een aantal kledingstukken op een waslijn op, de andere haalt ze er weer af. Met je partner "tennis-spelen", met zo´n tennisbal en dan van die klitteband-batjes, zo vaak moegelijk heen-en-weer gooien, zonder dat de bal op de grond komt (en je weer af moet stappen!)
*Bij sommige ritten krijg je een vragenformulier mee, die je onderweg moet beantwoorden (bijv. 5 verschillende kerktorens en dan zeggen van welk dorp ze zijn). Of:"hoe heet het paard wat Robert Redford rijdt in de film The horse-wisperer"
*toen we in één stal na de rit weer terug kwamen, moesten we nog een -klein- trailparcourtje afleggen.
Met je paard over een "wip", paraplui opendoen en in draf(of galop, het gaat om de tijd
) slalom om tonnen heen. Het paard over een stuk plastik laten lopen.
Kortom, laat je fantasie vrije loop
, het is echt super
om te doen!!
O ja, zorg er wel voor dat je genoeg mensen hebt staan op de diverse kontrolle-punten. Bij ons moet je altijd inschrijf-geld betalen (niet zoveel hoor!) en daarvan wordt dan voor onderweg wat dingen gegeven (zoals mini-marsjes,-snickers enz.) ,thee en/of fris. Het is ook handig als op ieder punt een "apotheek" voor ruiter en paard is , met een hoeven-krabber!! Hier verlangen ze ook dat je je inentingspas meeneemt en een bewijs van je verzekering. Bij terugkomst op de stal is er dan wat -warms- te eten, wat wel lekker is, want je hebt toch wel honger als je weer terug komt. (Gewoon grote pannen maaltijd-soep maken of chili, broodjes ham/kaas gaat natuurlijk ook!)
Véél plezier!!!!