ekceem deken? Welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friesian

ekceem deken? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 11:52

Hoi, wie heeft ervaringen met ekceemdekens? Ik heb nu de Bucas Buzz off besteld bij een ruitersportzaak in de buurt maar ik begin nu toch te twijfelen bv de boett deken niet beter is. Wie geeft mij raad?? Alvast bedankt.

Soetekind

Re: ekceem deken? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 11:57

de vrouw die deze site beheert heeft een klein bedrijfje, die maakt dekens speciaal op maat gemaakt. en niet eens heel duur..

www.repaserv.nl

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:14

Misschien dat je iets vindt als je met Google op eczeemdeken(s) zoekt, want zo schrijf je het namelijk. Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:59

ik ga het eerst proberen zonder deken... ik heb namelijk een aantal middletjes die volgens de mensen die ze al gebruikt hebben erg goed werken.
namelijk:
D-itch van de paardendrogist, dat is een poeder wat over de brokken gaat.
traumeel, dat zijn ampullen die in het bloed ingespoten worden. 1x voor het seizoen, 2 weken daarna nog een keer en dan wanneer ze er last van hebben. (ampullen zijn verkrijgbaar bij *tequila* op bokt)
een of ander goedje uit frankrijk (mijn smid neemt dat mee) dat smeer je er om de dag op. stinkt verschrikkelijk, maar schijnt supergoed te werken.

mocht ze ondanks dit toch nog last houden ga ik voor de weatherbeetha sweet-itch deken. de boett is me te duur en de bucas schijnt snel kapot te gaan.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:47

Ik heb een boettdeken voor mijn pony en ben er heel tevreden mee Lachen De jeuk verdween, deken is nog heel (na een zomer dag en nacht met andere pony's in de wei te staan). Ik heb geen ervaring met de andere exceemdekens..

Skima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:15

Kijk eens op www.demeulenkamp.nl
Zij verkopen een deken die lijkt op de Boett maar dan verbeterd.
Maat 7 is speciaal voor friezen en barokke paarden en een stuk goedkoper dan de Boett !

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:41

Ik heb een gewone exceemdeken uit Duitsland, was 79 euro.
Daarbij had ik een Bucas Buzz of gekocht, was snel kapot.
Als ze eenmaal gaan krassen in de hals, gaat de deken kapot.

Heb met regelmaat de manen en staart met betadine gewassen en hoorde ook positieve dingen over teershampoo. Evt plekken smeer ik in met uierzalf, blijft de huid zacht en schoon.

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 23:23

Bedankt voor alle reacties. Branca, heb jij misschien een adres of iets waar jij die dekens in Duitsland hebt gekocht. Ik vind het ook te gek wat die dekens hier moeten kosten. Inderdaad, ik heb voor mijn andere paard ook een bucas, maar ze zijn zo dun, ze kunnen snel kapot gaan. Ik heb toevallig een hengst die geen dekens sloopt, niet schuurt en alleen in de wei loopt en hij houdt de deken redelijk heel.