,Mijn eerste berichtje en ik kom jullie meteen lastig vallen met uhmm..mijn probleempje.
Het zit zo... ik heb nu 2 paarden en een pony en zit verschrikkelijk te twijfelen of ik ze weg moet doen.
Pony doe ik weg daar ben ik gelukkig over uit, maar mijn twee paarden….
Ik zit de laatste tijd een beetje in een dipje en soms zit ik er gewoon over te denken om mijn twee paarden te verkopen en dan gewoon weer een goed dressuur/springpaard te kopen waar ik weer lekker mee kan rijden, maar als ik dan weer denk dat ik mijn huidige paarden dan moet missen raak ik nog meer in een dip en ik zit vreselijk te stressen. Help!!!
De eerste twee jaar dat ik mijn merrie heb heb ik geprobeerd haar weer om te scholen van western naar dressuur (toen ik haar kocht werd ze westernbereden maar had vroeger ook engels gereden).
Helaas vond ze er niks aan en springen ook al niet. Toen heb ik me ook al afgevraagd of ik haar zou verkopen, maar ik kon het niet over mijn hart halen.
Al vanaf de dag dat ik haar voor het eerst zag was ik gek op haar en al snel had ik een hele sterke band, wat ik nog nooit zo sterk ervaren had met een ander paard
. Dus ik besloot haar gewoon aan te houden en ben toen veel buitenritten gaan maken en gewoon lekker “losjes” in de rijbak gaan rijden. En hoewel ik van de bosritten genoot ging ik toch het “echte” werk in de bak missen. Ik heb toen een westernzadel aangeschaft en heb me daar dan aan gewaagt. Mijn merrie genoot van het westernrijden dat was duidelijk merkbaar, maar mij lag het niet zo. Al snel stelde mijn zusje voor om het rijden over te nemen. Dit doet ze nu een tijdje, maar helaas heeft mijn zusje door haar drukke programma maar 1 a 2 keer in de week tijd om te rijden .
Maar nu… Ik betaal dus elke maand een aardig bedrag voor een paard waar haast niks mee gedaan word en dat vind ik toch zonde en bovendien het geld groeit me ook niet op de rug
.En dan mijn jonge hengst. Ik heb hem een paar maanden geleden aangeschaft (na mijn western poging) met de bedoeling hem deze zomer in te rijden. Hij was nog helemaal groen toen hij hier kwam en schrikkerig. Na een tijd begon hij me steeds meer te vertrouwen en we zijn nu al een stuk opgeschoten
! Alleen een vriendin van mij die al jaren met paarden werkt en die mij helpt om hem zadelmak te maken vind het niet zo leuk beest. “Het is een rare en dat zal hij altijd blijven” zegt ze dan en ze heeft me ook al een paar keer gevraagd of het misschien niet beter zou zijn om hem te verkopen. Nu zit ik natuurlijk gigantisch te twijfelen of ik dat moet doen! Ik vind het zelf een geweldig dier (en prachtig paard
wat eerst alleen maar in mijn dromen voorkwam) en oké hij heeft soms wat rare trekken, maar ik denk dat ze na verloop van tijd veel minder worden, maarja zei heeft de meeste paardenkennis. Veder ga ik hierdoor ook enorm aan me zelf zitten twijfelen of ik het wel aankan. Heb al eerder paarden ingereden, maar nooit van me zelf en ik ben nog geen eens echt begonnen en ik zit al in de stress…niet goed!
Wat zouden jullie doen als jullie in mijn situatie zaten? Alle twee verkopen, een verkopen, gewoon lekker zo laten of andere opties.
Hoop dat jullie me kunnen adviseren ! Ik wil ze allebei eigenlijk niet kwijt, maar hier word ik ook niet echt happy van.
Misschien dat het alleen maar door mijn dipje komt en ik me vreselijk zit aantestellen
en als het zonnetje weer gaat schijnen alles weer goed is…
Groetjes
! Lijkt me toch wel het beste.
.
nou succes er mee .. en luister naar jezelf !