Zonder les op manegepaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Zonder les op manegepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 22:53

Ik ben nu manegeruiter. Dat betekent dus altijd in de les rijden. Ik wil nu zo langzamerhand ook wat meer voor mezelf gaan rijden, en ik vroeg me af of daar ook mogelijkheden voor zijn, zonder dat je uitkomt op verzorgpaarden of leasen? (Dit zijn ook prima opties maar ik ben nu benieuwd naar de alternatieven)
Ik vind het zelfstandig rijden namelijk heel anders dan les-rijden (ik zou het liefst beide naast elkaar willen doen).
Zijn er maneges die die mogelijkheid bieden? Of iemand die andere constructies kent?

Effy

Re: Zonder les op manegepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 22:57

Ik sta met m'n eigen paard ook op een manege. Ben daar zelf ook begonnen met rijden en daar kon en kun je nog steeds ook eens een uurtje vrijrijden op een manegepaard. Ook zijn er mogelijkheden om een manegepaard of -pony te leasen voor een dag, een week of een losse maand. Veel mensen doen dat in de vakanties e.d. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jou op de manege ook mogelijk is, maar bij ons is het vrij normaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 23:20

Ha, leuk te horen dat het inderdaad gedaan wordt. Leasen voor een maand ken ik inderdaad, vind het een goeie optie.

Fjord_Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:30

Tja je kan vaak ook een paard bij mensen huren voor 1 dag!
Maar jij rijd dan altijd op verschillende.
Een bijrijdpaard/verzorgpaard lijkt mij toch leuker Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 23:46

Tezijnertijd wil ik dat ook zeker (of een eigen, droom...) maar ik vind het juist ook leuk om ervaring met verschillende paarden op te doen. Ik kan erg genieten van de verschillende karakters dus enige afwisseling wil ik nog best.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:48

Op veel manege's kan je gewoon tegen betaling of in ruil voor klusjes een uur vrijrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 11:02

op de ode manege waar ik vroegah reed kun je staldeler van een paard worden. Dan moest je van te voren bellen of je kwam en dan werd dat aard niet gebruikt voor de lesssen maar dan kun jij zlef rijden. Vrijrijden in de bak en als je genoeg ervaring had buiten.. Knipoog
Maar dan heb je nog altijd hetzelfde paard Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:30

Bij mij op de manehe hebben ze dat ook. Dat je een paard kan huren voor een uurtje een dag een week een maand enz.
je mag dan zelf kiezen welk paard of pony je wilt.
Bij mij op de manege is het heel goedkoop.

50 euro voor een pony en 100 euro voor een paard per maand. Dan mag je elke dag een uurtje rijden. Vrij of gratis in de les. Voor die prijs hoef je het echt niet te laten.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:57

Bij ons op de manege is dat ook, in het weekend worden er groepjes gevormd waarvoor je je iedere week op kunt geven waar je met z'n 4 vrij gaat rijden er is dan wel altijd iemand in de buurt voor de veiligheid uiteraard!!! Maar een keer in je eentje rijden kan ook!!

Als ik jou was zou ik dat gewoon eens vragen op de manege als dat daar ook zou kunnen!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:27

Op onze stal kan dat ook. Gewoon betalen voor een uurtje rijden en dan mag je een uur gewoon voor jezelf in de bak rijden.

Ook kun je een dier een week lang huren (mag je 2 uur per dag rijden, niet achter elkaar, zit dan een uur of 2 uur rust tussen)

En in de maandhuur kan ook, dan mag je 5 dagen per week een uur rijden/longeren/losgooien/buitenrit (mits voldoende ervaring) whatever you like.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:30

Bij ons kun je buiten de lessen om met een manegepaard/pony een uurtje vrij rijden, dat kost dan iets rond de 8 euro ofzo. Je kunt er ook voor kiezen om een manegepony/paard te huren, dan mag je geloof ik 1 of 2x per dag een uurtje rijden. Daarnaast word het paard ook nog gewoon in de lessen ingezet, wel wat minder uren. In het bos is bij ons niet toegestaan zonder begeleiding.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:48

hier op de manege heb je geloof ik vrij rijden. dat is op zondag geloof ik en als je dan van te voren op geeft welke pony je wil mag je daarmee een uur rijden in de bak.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:04

Op de manège waar ik leren rijden heb kon en kan je nog steeds een paard huren voor een uurtje, een dag, een week, een maand, een jaar, of zelfs onbeperkt. Vreemde mensen worden wel gevraagd eerst eens in de les mee te rijden om ervoor te zorgen dat er geen ongelukken gebeuren, maar eens ze je kennen...