Voor mensen met meerdere paarden:Verzekeren....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

Voor mensen met meerdere paarden:Verzekeren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 22:49

Ik vroeg me af hoe andere dat doen,mensen met meerdere paarden en de verzekering,ik heb er namelijk nu 4 en verzekeren kost klap geld.

Ik heb mijn wedstrijdpaard die dus vaak op pad gaat aardig uitgebreid verzekerd voor een flink bedragje,en mijn 2 jonge paarden van bijna 3 in een minimale verzekering(dus bv brand,verdrinking,bliksem,been breken),voor eigenlijk een veels te laag bedrag in verhouding wat ze waard zijn,maar ja het is vreselijk duur.

Ik ben nu voor die 3 alleen al rond de 600 euro per half jaar kwijt,dus 1200 euro per jaar en dan de 4e niet meegerekend,en de jonge paarden dus voor een te laag bedrag in een minimale verzekering,maar ja anders word het echt veels te duur... Bloos

hoe doen jullie dat?gewoon niet verzekeren en bv elke maand wat opzij leggen voor als er wat gebeurt,of gewoon vingers gekruist houden dat er niks gebeurt Rolleyes
Of toch heleboel geld er voor neerleggen.....

Ik heb nu al tijdje mijn verzekering niet nodig gehad ggelukkig,maar heb vroeger 2 paarden gehad,(1 koliek geval,1 geval afgekeurd op pees)en toen heb ik mijn geld er dubbel en dwars uitgehaald,maar nu al jaren niet meer....

Vind het heel moeilijk,hoe doen jullie dat? Ziek

Topcob

Re: Voor mensen met meerdere paarden:Verzekeren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:21

Ik heb ze niet verzekerd.
Nu heb ik welsh cobs en geen dure KWPN-ners.
Als ik ze allemaal in de verzekering wil hebben kost me dat minimaal een dier per jaar.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 00:04

Haal je paarden uit de verzekering en zet dat geld wat je nu aan premies kwijt bent op een aparte rekening.

Dan heb je zo een flink bedrag bij elkaar gespaard om zelf een calamiteit op te vangen!
Van de rente kan je dan leuk uit eten Haha!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 09:18

je betaald 1200 euro per jaar.
als je dat nu eens trouw elk jaar op zij zet kom je al een heel eind.
ik heb er hier ook 4 waarvan 1 verzekert.
dit paard was voor mij behoorlijk duur en werd gebruikt door mij en mijn vader.
zodoende wou ik garantie voor als er wat zou gebeuren wij daar geen misverstanden over zouden krijgen.
ik kan je 1 ding vertellen; ik verzeker nooit meer. [drama]
als je je premie opzij zet en er gebeurt een aantal jaar niets heb je nog een leuk spaarpotje ook Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 09:34

Ik heb toevallig vorige week 2 paarden in de verzekering gedaan, maar die heb ik alleen verzekerd tegen brand/diefstal/dood als gevolg van ongeval/koliek/vergiftiging etc. Dat is echt stukken goedkoper dan een uitgebreide verzekering en ik vind de dekking uitgebreid genoeg.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 09:46

Ik heb 7 paarden/pony's, 1 daarvan heb ik altijd in de verzekering gehad (uitgebreid, alles gedekt met een klein eigen risico) nu heeft dat verschrikkelijk veel geld gekost maar ik moet zeggen dat het zijn geld in die tijd wel dubbel en dwars op heeft gebracht, paard heeft meerdere malen in een kliniek gestaan.
2.5 jaar geleden heb ik hem eruit gehaald want hij mankeerde nooit meer wat en tot nu toe heeft hij maar 1x voor hoefzweren een week kliniek gehad, dat geld hadden we al opzij gezet door het overhouden van de premiebetaling dus dat was niet zo'n probleem.
Nu heb ik er dus niet 1 meer verzekerd, gaat nog steeds goed maar ik hou wel een beetje mijn hart vast.........