Ik zou graag wat reacties en meningen van jullie horen over mijn zoektocht naar een zadel en de problemen waar ik tegen aan loop.
Ik heb een halfbloed Arabiertje waarvoor ik een dressuurzadel zoek.
Ik heb een zadelpas-man laten komen en verschillende zadel gepast.
Bijna alles was te smal op de schoft/ schouder en te groot/lang voor haar wat korte rug (ook al was het 17,5" wat ik nodig heb en de wijdste boom van het merk).
Nu heb ik een KenTaur Medea, boom 4 die echt netjes ligt, op de proef maar hij schuift iets naar voor onder het longeren en rijden, ong 1 tot 1,5 cm.
De man zegt dat dit op te lossen is door iets van voren op te vullen.
Heeft iemand ervaring ermee dat een nieuw zadel iets is aangepast waarna het niet meer naar voren schoof?
Ook heb ik mijn oog laten vallen op een "Thorowgood Griffin Breed Dressuur" op de website staat dat deze geschikt is voor Arabiertjes en Haflingers en andere brede ronde paarden.
Dit zadel ga ik volgende week passen, graag ervaringen en meningen over dit zadel aangezien ik geen ervaring heb met kunststof zadels.
Oja mijn budget is niet groter dan 800/900 euro en ik wil liever geen tweede hands, dus dat maakt de keuze wat beperkt en bijna alles wat ik tot nu toe heb gepast sloot gewoon niet goed aan door haar ronde lijfje met weinig schoft
.Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken, alvast bedankt!