Elastische Singels,Zijn ze wel betrouwbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Elastische Singels,Zijn ze wel betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 17:44

Dat vraag ik me nu af.
Vandaag was ik op een jong paard aan het rijden,die soms nogal in paniek kan raken.Op een gegeven moment schrikt ze en schiet de bak door.Ik had al aan gesingeld en ik kreeg de singel met geen mogenlijkheid strakker Boos! Ze bleef maar rennen,nouja dat was niet heel erg,wat wel erg was is dat het zadel ineens begon te schuiven Lips are sealed
Na een tijdje liet ik me half vallen,de merrie stijgerde vlak boven me..
Maargoed.Dat is niet de enige keer dat ik er bijna afval door zo'n singel.
Een keer steeg ik op een mega ruin van 1.70,toen begaf ie 't, en ik heb ook weleens mee gemaakt dat ik met een merrie voor het eerst aan het springen was,dat ik er na de hindernis bijna aflag Scheve mond niet zo fijn.

Nou vraag ik me af,hebben jullie problemen met die singels? Doe ik iets fout? Of is die hele singel gewoon één grote fout Verward

Alane

Re: Elastische Singels,Zijn ze wel betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:52

Als de singel het begeeft is het of een materiaalfout of ondehoudsfout.

Hier heb ik alleen halfelastische(1 kant zit eleastiek) singels en geen probleem met verschuivende zadels door die singel.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:54

hmm.. Ik heb ook een singel van elastiek. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Mijn vriendin ook niet, zij heeft er ook 1.

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:54

ik heb ook een singel met elastieken stoten aan 1 kant en ik heb er echt geen last van. Het singelt alleen wel net ietsje makkelijker aan, dus ik ben er superblij mee!! Vork

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:08

Twinkie schreef:
Ik had al aan gesingeld en ik kreeg de singel met geen mogenlijkheid strakker Boos!

Mij is altijd geleerd dat je een elastieke singel nooit, maar dan ook nooit op z'n strakst moet doen...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:32

Ik heb er zelf drie singels met aan één kant elastiek waarvan ik er twee goed gebruik en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Nou moet ik erbij zeggen dat mijn beide zadels ook heel goed passen. Ik heb het soms wel eens dat ik vergeet aan te singelen maar er niks van merk omdat mijn zadels gewoon goed blijven liggen.
Ik heb ook gehoord van elastische singels het nadeel hebben dat je ze gauw te strak doet. Maar goed, als ruiter heb je daar zelf een aandeel in....

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:49

Ik heb bij mijn springzadel singelstoten van elastiek, daar heb ik eigenlijk ook nog nooit problemen mee gehad..
Maar ik heb altijd gehoord dat je een elastieke singel niet te strak moet doen, en jij zegt dta hij niet meer strakker kon dus mischein was dat het wel.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:56

Saar heeft ook een elastische singel, ik moet zeggen dat ik die fijner vind, dan een singel die bijna niet meegeeft.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:57

wij hebben ook een singel met aan 1 kant elastiek, en daar is nog nooit iets fout mee gegaan. Vreemd dat het bij jou steeds fout gaat Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:58

Ook ik heb een singel met aan 1 kant elastiek.

Mij is geleerd de kant van het elastiek niet aan te singelen, maar alleen de andere kant.
Dit omdat je anders de werking van het elastiek te niet doet.

En ik heb zowel op jonge paarden als met springen nooit glijdende zadels erdoor gehad.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:59

moowsy schreef:
Ik heb bij mijn springzadel singelstoten van elastiek, daar heb ik eigenlijk ook nog nooit problemen mee gehad..
Maar ik heb altijd gehoord dat je een elastieke singel niet te strak moet doen, en jij zegt dta hij niet meer strakker kon dus mischein was dat het wel.

Ik weet nooit wanneer ze strak genoeg zitten, die elastiek dingen. Want ze kunnen altijd strakker, en je kan meteen aansingelen, maar later zitten ze altijd toch te los. Ik doe ze nu zo strak mogelijk, met het zadel opleggen, en nog een keer voor ik opstijg. nog geen problemen meeghad, en ook geen te losse singels meer.
Meegeven doen ze denk ik niet echt. Ik denk dat de elastiek meer voor de mens is. Pling
Runningkawa ja dit heb ik ook wel eens gezien, lijkt mij eigenlijk logisch. Ik heb alleen elastiek aan beide kanten...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 01:08

als je niet verder aan kon singelen, wat was de reden daarvoor? singel eigenlijk te lang?

ik heb een singel met 2 kanten elastiek en vind het een weldaad voor mijn bolbuikige Lachen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 09:05

Twinkie schreef:
Nou vraag ik me af,hebben jullie problemen met die singels? Doe ik iets fout? Of is die hele singel gewoon één grote fout Verward

Mijn ervaring met elastieken singel is ook heel erg goed. Heb in drie jaar nog nooit zoiets meegemaakt. Ik rijd ook nog met een boomloos zadel, hoef hem nooit heel strak aan te singelen en het zadel blijft goed liggen.

Als ik de goede ervaringen van de anderen hier lees, denk ik dat het probleem in jouw geval misschien eerder aan de pasvorm van je zadel ligt. Heb je daar al naar gekeken?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:03

ook ik heb een halfelastische (aan 1 kant bij de singelstoten elastiek) en ben er erg blij mee.
Geen problemen met schuiven o.i.d.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:25

Pellie schreef:
als je niet verder aan kon singelen, wat was de reden daarvoor? singel eigenlijk te lang?

ik heb een singel met 2 kanten elastiek en vind het een weldaad voor mijn bolbuikige Lachen

Dat vraag ik mij dus ook af, als hij gewoon niet verder kan (gaatjes op) is je singel gewoon te lang, is het omdat je hem niet verder krijgt zou ik gewoon na een paar rondjes rijden kijken of er nog een gaatje bij kan.
Ik heb zelf een singel met aan 1 kant elastiek, als ik aansingel zit hij mega strak maar na een paar rondjes kunnen er dus gewoon nog 4 Bloos! gaatjes bij, en dat zonder al teveel kracht zetten, mijn paard pompt zich dus nogal op bij het aansingelen. Maar aansingelen doe je sowieso in etappes mag ik aannemen?

Als dit ook niet het probleem is zou ik eens naar het zadel gaan kijken, past dat eigenlijk wel goed?

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 11:06

ik heb een singel mat langs de ene kant elastische riemen en ben er heeeel tevreden over. echt veel makkelijker dan een gewone en nog nooit problemen mee gehad

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:17

Ik heb aan mijn springzadel een singel met aan 2 kanten elastiek, nooit problemen mee, ik vind 'm juist heel erg fijn.
Met springen maakt hij toch regelmatig rare wappers, maar m'n zadel blijft keurig in het midden!

Aandachtspuntje bij die elastieken singels is de bevestiging van het elastiek aan de eigenlijke singel, die stiksels kijk ik regelmatig na. Dat is een potentiele zwakke plek, maar als je er regelmatig aandacht aan besteed, dan hoeft dat geen probleem te zijn.