maar ook lijkt het me wel wat voor onder het vrij longeren (ze let vaak niet op en kijkt meer om zich heen).
Kan ik ook met haar vrij springen in een longeerbak?
Doorsnee is +/- 20 meter
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, alleen dan wel aan de longeerlijn.
).
MarrieLeen schreef:Blijft je longeerlijn dan niet aan die staanders hangen?
) gebruik geen staanders, maar van die plastic blokken waar de balk bovenop ligt, een eventuele lijn gaat daar dus overheen. Peruaanse Pas schreef:Een paar balkjes lopen aan de longe/in de longeerbak vind ik wel kunnen maar springen? Je vraagt al snel te veel en te vaak. Het paard kan er immers, zoals al is gezegd, niet een paar keer langs draven om tet rust te komen. Elke ronde opnieuw erover is toch wel een grote belasting op de cirkel. Ongetwijfelt zal het paard het wel voelen aan de pezen en spieren als het overbelast wordt. Wees er terughoudend mee.
PeruaansePas schreef:Een paar balkjes lopen aan de longe/in de longeerbak vind ik wel kunnen maar springen? Je vraagt al snel te veel en te vaak. Het paard kan er immers, zoals al is gezegd, niet een paar keer langs draven om tet rust te komen. Elke ronde opnieuw erover is toch wel een grote belasting op de cirkel. Ongetwijfelt zal het paard het wel voelen aan de pezen en spieren als het overbelast wordt. Wees er terughoudend mee.

PeruaansePas schreef:Een paar balkjes lopen aan de longe/in de longeerbak vind ik wel kunnen maar springen? Je vraagt al snel te veel en te vaak. Het paard kan er immers, zoals al is gezegd, niet een paar keer langs draven om tet rust te komen. Elke ronde opnieuw erover is toch wel een grote belasting op de cirkel. Ongetwijfelt zal het paard het wel voelen aan de pezen en spieren als het overbelast wordt. Wees er terughoudend mee.
Riant schreef:met een sluis bedoel ik dat je een soort gangetje maakt.
dan kan het paard er niet langs en heeft het meer aanleuning van zowel de balken aan de zijkant als de bakrand