Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ammie schreef:Wij hebben een zandbodem met daardoorheen tapijtsnippers, dit is echt supergoed spul, hij veert heel goed en je kan er het hele jaar in rijden, er staat echt nooit een plasje in. Ik heb alleen geen flauw idee wat het kost. zie ook www.tenwoldehorses.com
!!
Kaja schreef:Laat je qua zand niet in de maling nemen.
Haal zand bij de dichtsbijzijnde zand leverancier, scheelt je ruim in de kosten. Bodemleveranciers geven hun eigen naam aan het zand, maar bijvoorbeeld M3C zand blijft gewoon rivierenzand hoor.
Sjonniej schreef:Wij hebben er heel grof cementzand in liggen, zo een 5 à 10 cm. Doordat het grote korrels zijn, zakt het water heel snel weg en is de bak áltijd droog. Ook kost dit stukken minder.
Ik zou er zowiezo géen houtsnippers indoen. Dit gaat composteren, en je krijgt een ondoordringbare laag en tot slot een zwembak.
PhiaBink schreef:Sjonniej schreef:Wij hebben er heel grof cementzand in liggen, zo een 5 à 10 cm. Doordat het grote korrels zijn, zakt het water heel snel weg en is de bak áltijd droog. Ook kost dit stukken minder.
Ik zou er zowiezo géen houtsnippers indoen. Dit gaat composteren, en je krijgt een ondoordringbare laag en tot slot een zwembak.
Je heb houtchips en houtchips.
Ik heb al 7 jaar een zeer goede, plas vrij, stofvrij en altijd te rijden bodem met NAALDHOUTCHIPS. Ik wil niet anders meer. Als je houtchips heb van loofhout of afval van de gemeente, dan heb je een hele grote kans dat het een ondoordringbare harde koek wordt.
Mijn bak is door een loonwerker aangelegt, na een voorbeeld van Agterberg/ Van Doorn .
PhiaBink schreef:Je moet wel voor een goed drainage systeem zorgen. Als het hout konstant in water ligt, dan gaat het heel hart rotten en krijg je problemen.
Nu het de laatste tijd veel heeft geregent is mijn bak kurkdroog. Het hout is na 3 jaar misschien voor de helft weggerot. Het is net een bospad waarop ik rij.
Barco schreef:Persoonlijk zou ik voor naaldhoutsnippers gaan. Tapijtsnippers vind ik helemaal niks. Ik vind dat ik er verkeerde informatie krijg omdat de bodem zo veert. En niet te vergeten!! Tapijtsnippers is chemisch afval als je het weg wil laten halen (ooit). Het kost je een flinke bom geld om het af te laten voeren.