kent iemand deze persoon??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

kent iemand deze persoon??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 13:02

mijn schoonouders hebben hun fjord te koop gezet.

nu is er een geinterseerde uit engeland.

zo gezegd zouden ze dus een cheque van 6800 euro krijgen, er 1000 vanaf moeten halen vanwege hun fjord en de 5000 euro aan een contactpersoon die mee gaat met transport. het overige bedrag moet besteeds worden aan een rontgenologische keuring e.d

ik vi nd dat hier een heel raar luchtje aan zit, maar mijns choonouders zien gewoon niet dat dit oplichterij is.

niemand met een gezond verstand geeft 6800 voor een fjord die nix kan.

maar is it vaker bij iemand gebeurt.. of kent iemand dit?? heeftie het bij meerdere geprobeerd??

Samo

Re: kent iemand deze persoon??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:11

Ik heb laatst nog een topic over net zoiets gelezen. Ik weet niet meer precies waar, maar ik ga even zoeken!

Het komt op mij ook niet over als zuivere koffie!!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:12

niet doen!
de cheque die ze krijgen is ongedekt.
ik zou het alleen doen als ze alles contant krijgen.
hier was laatst ook een stuk over in Radar

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:19

viewtopic.php?f=13&t=369935

Dit topic gaat hier ook over volgens mij!

Ik zou er ook zeker niet op in gaan, al vele verhalen gehoord dat de cheques ongedekt zijn! Hoop dat je je schoonouders kunt overtuigen!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:45

Niet doen dus, idd zijn de cheques ongedekt Haha!
Ik heb zo'n zelfde mail gehad en uiteindelijk heb ik gezegt dat ik alleen cash geld wilde, nooit meer iets van gehoord. Clown

Dus nogmaals niet aan beginnen, niet op reageren Cool

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:11

NIET DOEN!!! Is bekende oplichtersmethode, gebeurt erg vaak de laatste tijd.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:27

Heb het gelukkig zelf nooit meegemaakt, ik verkoop alleen ponys met contante afrekening oa om te voorkomen dat ik naar mn geld kan fluiten of erachter moet gaan, daar heb ik gewoon geen zin in.

Je zegt het zelf al, "wie koopt er nu een fjord voor 6800,-" niemand alleen een dubieus persoon die iets van plan omtrent geldzaken, waar de verkoper uiteindelijk de dupe van is.

Het bedrag klopt van geen kante, de manier waarop ze willen betalen is omtreden en niet veilig en ik snap niet dat volwassen mensen hier nog seriues over na gaan denken, of je moet zo wanhopiog zijn om je paard snel kwijt te willen zijn ofzo.

Als je met die mensen in zee gaat, tja dan zul je op de blaren moeten zitten van je eigen naiviteit, want de meeste bokkers kunnen alleen al van het beetje info wat je hier neerzet merken dat het een nare bijsmaak heeft.

Probeer je schoonouders te waarschuwen en te overtuigen van deze onveilige en onbetrouwbare transactie, die waarchijnlijk nooit plaats zal vinden.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:36

Heb van de week nog een mailtje gekregen, over een man die op zakenreis was en in afrika. Er zou een man van hem het paard ophalen en hij zou een check sturen.. . Heb niet gereageerd en ik hoor nu helemaal niets meer Clown .... ik zou het dus niet doen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:40

Gewoon absoluut niet op in gaan, dit is de grootste onzin die er maar bestaat.. Slapen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:13

ik kan zo zeggen of dit betrouwbaar is. als je even het e-mail adres van die persoon geeft, stuur ik hem een mailtje over een paard (niet die fjord) stel hij reageert positief, dan weet je 100% zeker dat die kerel je oplicht. vaak is het zo dat ze 10 tallen mailtjes versturen, dus ze houden niet echt bij wat ze nou op hebben gereageerd in het begin.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 19:21

tnx voor de reacties.

wij dachten al dat het niet klopte.. want je bent knap gek als je er in stinkt.. maar mijn schoonouders zijn zo eigenwijs..
als ze zo graag van hem afwillen kunnen ze hem nog beter naar een handelaar brengen.

maar goed.. ik ga weer eens pogingen wagen om het ze sterk af te raden.. want die zien ze ff helemaal vliegen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:04

idd, een veel gebruikte oplichtersmanier de laatste tijd...
de bas geeft pas na 6 weken aan dat de check ongedekt is, in de tussentijd hebben de meesten de rest van dat geld allang overgemaakt en het verkochte objecvt meegegeven.....

onze buurman had het met zijn auto, maar heeft de cheque geweigerd, en daarna nooit weer wat van die mensen gehoord