VValar schreef:Klophengtsen moeten in de kliniek gecastreerd worden omdat de bal niet verwijderd kan worden zonder een operatie. Daar gaat weer een flink prijskaartje aanzitten maar een klophengst blijft een hengst met de daarbij horende manieren. Meestal wordt deze procedure via de lies gedaan.
Je hebt jezelf al verbeterd zie ik
maar het is wel handig om te weten
Hoezo eigenlijk NIET afspuiten? En overdag naar buiten en 's avonds op stal? Oid. Wat moet ik er precies onder verstaan?
Ik zal Kees de Vries eens bellen. Bedankt 
karoliena schreef:Ja kwa koppigheid zullen ze neit veel van elkaar verschillen heb al bijna rijze haren gekregen
Haha. Shetjes

ikke schreef:De twee hengsten die ik in mijn leven heb laten castreren zijn beide in de kliniek gedaan. De eerste stond op een stal waar er toen twee geholpen zijn waarbij er veel compicaties waren in de vorm van allerlei ontstrekingen, met hoge kosten achteraf. Dat kostte toen 495 gulden, in Utrecht op de faculteit.
de tweede is vorig jaar gedaan op een kliniek hier in de buurt, kostte 325 euro. Ook over deze behandeling ben ik zeer te spreken. Geen complicaties, keurig litteken en een goede verzorging.
mocht er ooit nog weer eens een hengst moeten, dan ga ik daar dus zeker niet over dubben, maar hup naar de kliniek ermee.
Ik doe het liever ter plaatse, omdat die van mij ook slechte ervaringen heeft met de trailer en er eigenlijk ABSOLUUT NIET in wil. Dus zo min mogelijk met dat ding weg. En er aan gaan werken met hem zodat dat later wel kan
.
Ook heb ik het geld er niet voor om het in de kliniek te laten doen; dan doe ik het liever 'staand' & als er dan achteraf complicaties zijn: ja ,dan heb ik mijn lesje geleerd.
Ik weet dat het duurder uit kan pakken dan de kliniek, maar.
Dat is mijn keuze dan
.