Maanuitval, tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dikkie81

Maanuitval, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 10:38

Hallo, sinds een week heeft mijn bijrijdpaard maanuitval. Hij staat onder een deken, die ook over zijn hals ligt, dus ik denk dat het daardoor komt. Heeft iemand tips om de maanuitval te beperken?

De situatie is nu zo dat hij gewoon veel meer maan verliest dan normaal, als je hem aait over zijn kam, heb je gelijk een hele hand vol haar. Ik ben dus bang dat als dat zo door gaat hij over een maand geen maan meer over heeft. De deken eraf is geen optie, omdat hij geschoren is en in een buitenstal staat. Ik heb daar verder ook geen zeggenschap over, omdat het niet mijn eigen paard is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

paddie

Re: Maanuitval, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:43

kun je neit gewoon een deken doen zonder hals deken?? gaatie niet dood aan hoor..en jij houdt je manen Tong uitsteken naja..die van je paard dan Vork

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:48

die van mij heeft het ook een beetje.
het houd eigenlijk in dat de deken niet goed ademd.
wat voor merk deken heb je?
ik doe de deken alleen om als me paard de wei in gaat.
savonds op stal haal ik hem eraf en doe er een extra dekentje onder.
Ik zou hem niet de hele dag ophouden dus Knipoog

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 15:19

Ja ik heb ook sterk het gevoel dat als ik de halsdeken eraf haal het beter gaat, zal toch eens met de eigenaresse overleggen.

Maar ben bang dat het kwaad al geschied is. Ben net nog geweest en de manen vallen echt heel erg uit... Zonde...