Zonder papier vervoeren ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Zonder papier vervoeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 08:36

Hai

Ik had even een vraagje.
Mijn pony is gechipt sinds kort, en is het papier verstuurd na het knhsof nrps om dat er allemaal in te laten zetten en het papier moest verandert worden in een paardenpaspoort.
Maar ik heb het nog steeds niet binnen.
Terwijl eigenlijks het paard binnenkort vervoert moet worden, mag dat dan ?

En hoe snel hebben jullie het papier weer terug gekregen van het knhs of het nrps, ik weet niet waar het na toe gestuurd is , omdat ik het zelf niet gedaan heb .
Maar als het paspoort moet omgezet worden na het paardenpaspoort mag het stamboek dat dan doen of doet het knhs het zelf

Priscilla

Margreet

Re: Zonder papier vervoeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:53

Heb je een bewijs dat die papieren aangevraagd maar nog in behandeling zijn? Dan zou ik dat gewoon meenemen, dan kunnen ze je weinig maken.

Ik zou het er ook zo nog wel op durven gokken... Hoe vaak worden er nou trailers van de weg geplukt om het paard erin te controleren?! Ik heb het nog nooit meegemaakt of gehoord.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:06

Nou het komt wel degelijk vaak voor dat er trailers van de weg worden afgehaald.
Ik heb mn veulen ook NIET gechipt en Zonder papieren vervoerd.
Had wel de dierenarts al besproken om de dag na thuiskomst te komen chippen, inenten e.d, dit was me aangeraden door iemand want dan was de kans van inname bij gepakt worden kleiner.
Ik heb gewoon mazzel gehad dat ik niet ben aangehouden.
Maar ik sprak later een agent en deze vertelde dat ze heel vaak trailers langs de kant halen om alles na te checken.
Dit doen ze vooral bij evenementen waar paarden bij betrokken zijn zoals markten enzo.
Maar als jouw paard al is gechipt en de papieren zijn verwerkt alleen nog niet ontvangen mag je geloof ik wel je paard vervoeren.
Het is op dat moment ook alleen een kwestie van navragen en nabellen.

Groetjes Esme

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:54

Margreet schreef:
Heb je een bewijs dat die papieren aangevraagd maar nog in behandeling zijn? Dan zou ik dat gewoon meenemen, dan kunnen ze je weinig maken.

Ik zou het er ook zo nog wel op durven gokken... Hoe vaak worden er nou trailers van de weg geplukt om het paard erin te controleren?! Ik heb het nog nooit meegemaakt of gehoord.

Erger nog, ik ben eens voor een routine-controle van de weg geplukt. Ze keken toen of ik geen rode Diesel had, keken even in de wagen (goh, d'r staat een paard in, grappig!) en hebben niet eens naar de, toen nog verplichte, veterinaire goedkeuring of zo gevraagd; zelf rij- en kentekenbewijs hoefden ze niet te zien.
Dat is ook de enigste keer dat ik met een paard aan boord van de weg ben geplukt (heb meer dan 50.000km met mijn paard door NL gecrosst) Ik zou dus gewoon rijden, weinig kans op problemen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:05

Wat willen ze dan gaan doen, paard eruit halen, controleren op chip en kenmerken en of die overeenkomen met wat in het paspoort staat.
Volgens mij zou je met een paspoort van een ander paard erbij geen problemen krijgen.