BR of Eskradron peesberschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

BR of Eskradron peesberschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 21:59

Hallo!
Ik ga nieuwe peesbeschermers voor mijn paard kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen Eskadron en BR.
Is Eskadron echt beter of ligt het aan de naam? In prijs zit nogal een verschil.
Natuurlijk wil ik het beste voor mijn paard, maar is Eskadron dat ook?
Hoe is de pasvorm van Eskadron en BR?
Alvast bedankt! OK dan!

hetismij

Re: BR of Eskradron peesberschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:01

ligt eraan bedoel je die 3-in-1?? dan zou ik de eskadron nemen..de br zijn wel goedkoper maar ik heb binnen een jaar 2 paar versleten..echt heel erg in het begin zijn ze heel goed maar als je veel buitenrijd in het water en in de blub zijn ze zo verrot

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:05

Ik heb peesbeschermers van Eskadron en strijklappen van BR en eskadron.
De kwaliteit van eskadron is wel beter, en de pasvorm ook, van de strijklappen dan, weet niet hoe het met de peesbeschermers zit.
Maar dei van BR zijn ook niet slecht hoor, en ze zijn wel een stuk goedkoper Knipoog

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:21

Ik vind de Pasvorm van Eskadron beter.
En dan vooral van de strijklappen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:23

Ik kan niet veel verschil tussen de BR en de eskadron ontdekken, behalve het prijskaartje. De kwaliteit van eskadron is misschien beter, maar ik vind BR ook goed hoor. En het scheeld echt een hoop geld. Als je een geldboom hebt maakt het natuurlijk niks uit Clown

Strijklappen heb ik geen ervaring mee. Die van eskadron vind ik er wel mooier uitzien.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:46

Ik heb 1 paar eskadron en 3 paar br. Ik vind die eskadrons eigenlijk 3x niets Bloos

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:09

Ik ken een stuk of 30 a 40 paarden, waaronder die van mezelf, die van Eskadrons van die lelijke witte strepen op de benen kregen... gelukkig heb ik een schimmel met witte pootjes.
Maar op donkere benen ziet het er maar armoeiig uit.

Kun je beter van die Kieffers kopen die helemaal om de benen heen gaan (soort westernbeschermers), die zijn top, of die van Veredus met gel erin. Die heb ik nu en ik wil nooit meer andere!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:58

Missouri schreef:
Ik ken een stuk of 30 a 40 paarden, waaronder die van mezelf, die van Eskadrons van die lelijke witte strepen op de benen kregen... gelukkig heb ik een schimmel met witte pootjes.
Maar op donkere benen ziet het er maar armoeiig uit.

Kun je beter van die Kieffers kopen die helemaal om de benen heen gaan (soort westernbeschermers), die zijn top, of die van Veredus met gel erin. Die heb ik nu en ik wil nooit meer andere!

witte strepen heeft niks te maken met het merk Eskadron zelf! Want je kan ook witte strepen creeren met BR of HH ...witte strepen krijg je als je de peesjes langdurig/strak om de benen doet!

Zelf raad ik de Eskadron Cross Country Flexisoft aan! *mond vol Tong uitsteken *Zijn wel erg fijn bij mijn paardje ,en je kan ze ook voor de cross goed gebruiken want er zit ook een speciale beschermrand aan de voorkant!!

maar degene die jij zegt zijn ook wel super !! Haha! OK dan!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 06:51

Eskadron heeft mijn voorkeur. Ja Ik heb alleen ervaring met kogelbeschermers. De Eskadrons zijn dikker, hebben een veel betere pasvorm en zijn vooral van zwaardere kwaliteit. Ze gaan simpelweg langer mee. BR vind ik middenkwaliteit. Bij beide merken krijg je waar je voor betaald. Bloos (Geldt niet alleen voor de beenbescherming.)

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:09

Ik heb ze van BR gehad maar die waren zo kapot (buitenrijden) nu heb ik er van Protect (Piet Raaymakers ofzo) heb ze nu bijna een 1,5 jaar en zijn nog steeds zo goed als nieuw. De volgende gaan zeker die van Ludger Beerbaum (volgens mij Eskadron) worden. Gaaf die schapenwol. Haha! Er zijn toch nog veel meer merken. Gewoon even goed rond neuzen......

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:22

Ik heb zowel peesbeschermers als kogelsbeschermers van Eskadron. En ben er zeer goed te spreken over. Alleen een maar, neem van Eskadron niet de bordeaux rode. Deze gaan snel kapot. Ik heb 2 paar gehad, die gingen brokkelen aan de onderkant, terug naar de winkel, en weer nieuwe mee. Nu heb ik zwarte en rij er al jaren mee. En zien er nog steeds goed uit.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:26

Eskadron! de pasvorm is beter, ze zijn lichter. Vooral die flexisoft peesbeschermers zijn ideaal Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:43

Ik heb een set van BR en daar ben ik altijd heel tevreden over geweest. Ik heb ze al 5 jaar en ze zijn nog steeds heel. Passen netjes.

Met mijn verjaardag heb ik een set van Norton gekregen. Daar ben ik helemaal blij mee. Ze heben aan de bovenkant zo'n flex stuk, waardoor je paard er nog makkelijker mee beweegt en speciale strijklappen voor achter. Het harde zit niet alleen aan de binnenkant, maar rondom, net als bij peesbeschermers. Ze staan op de site van Piaffe. Daar staan ze wel met een BR logo erop, maar het zijn precies dezelfde.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:59

PriscaZ schreef:
Ik heb een set van BR en daar ben ik altijd heel tevreden over geweest. Ik heb ze al 5 jaar en ze zijn nog steeds heel. Passen netjes.

Met mijn verjaardag heb ik een set van Norton gekregen. Daar ben ik helemaal blij mee. Ze heben aan de bovenkant zo'n flex stuk, waardoor je paard er nog makkelijker mee beweegt en speciale strijklappen voor achter. Het harde zit niet alleen aan de binnenkant, maar rondom, net als bij peesbeschermers. Ze staan op de site van Piaffe. Daar staan ze wel met een BR logo erop, maar het zijn precies dezelfde.

Ik heb ook een set van Norton en daar ben ik supertevreden mee!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:24

Sjellii schreef:
Ik vind de Pasvorm van Eskadron beter.
En dan vooral van de strijklappen!

Zo denk ik er ook over, heb ervaring met beide kappen. Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:39

Ik had BR, maar die vond ik te versleten ( Schijnheilig Nog helemaal niet, maar ik wilde gewoon nieuwe Tong uitsteken ). Neemt trouwens niet weg dat ik ze heel fijn in gebruik vond!
Nu heb ik Norton, heel fijn OK dan! !

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:57

BR, dit vind ik toch de beste.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:14

Ik kies voor Eskadron Ja
Doe nog steeds met het zelfde paar na 3 jaar voor me pony (peesbeschermers en strijklappen) en zijn nog super te gebruiken! OK dan! En ik cross er zelfs mee Cool

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:23

Heb van beide merken verschillen pees- en kogelbeschermers, die van Eskadron gaan bij mij veel langer mee dan de BR's en ik vind ze steviger, maar BR zijn weer wat goedkoper en da's fijn als je van kleurtje wilt veranderen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:10

Ik heb nog 3 paar peesbeschermers.
ondertussen al oude, zonder flexi gedeelte enz.
En ik merk totaal geen verschil tussen de eskadron, Br en Lami-cell.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:19

ik heb er van BR maar ze zijn nu wel aan vervanging toe. ik heb ze 3 jaar ongeveer. vind ze wel goed zitten anders dus denk dat ik terug voor de BR peesbeschermers ga

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:45

Ik heb er van Eskadron, die zijn intussen 4 jaar oud maar is niéts aan te zien. BR's heb ik gehad, maar na een jaar moeten weggooien. Nu heb ik er ook nog van Lamicell, tot nu toe ben ik er tevreden over maar ik heb ze nog maar net!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:05

ik heb een heleboel eskadrons,duur maar gaan bij mij lang mee,maar goed ik draag ze ook preventief Haha!
Heb nu net van de week br gekocht,ben benieuwd.

alleen ik gebruik ze al jaren,bij dit paard al 4 jaar en doe ze altijd hetzelfde en nu net vorige week op beide benen 2 witte streepjes ontdekt waar ik echt niet blij mee ben op zijn bruine beentjes,wel raar na 4 jaar in 1e. Verdrietig

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:13

Wat betreft de peesbeschemers zou ik gaan voor die van Eskadron. Als je verschillende merken naast elkaar legt, zie je toch duidelijk verschil.
Ik hou zelf van mooie producten en ben bereid om dan wat meer te betalen. Helaas past ons paard die van Eskadron niet om zijn benen. Al sinds 2 jaar gebruiken we 3-1 neopreen bandages van Kavalkade. Die worden geleverd vanaf S t/m XL.

corinapasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:16

Vajramani schreef:
Ik heb zowel peesbeschermers als kogelsbeschermers van Eskadron. En ben er zeer goed te spreken over. Alleen een maar, neem van Eskadron niet de bordeaux rode. Deze gaan snel kapot. Ik heb 2 paar gehad, die gingen brokkelen aan de onderkant, terug naar de winkel, en weer nieuwe mee. Nu heb ik zwarte en rij er al jaren mee. En zien er nog steeds goed uit.

Come on. Denk je nou echt dat dat aan de kleur ligt? Het zal wel een fabrieksfout zijn geweest...