Pensionstalling in Drenthe, wat is er?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Pensionstalling in Drenthe, wat is er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 19:34

Ben beetje aan het denken over een emigratie richting Drenthe vanuit het westen Haha! Haha! Eigenlijk een reintegratie, want ik kom er vandaan Haha! Haha! Haha!

Nu ben ik best wel wat luxe gewend hier in het westen en heb geen idee van de standaard pensionstallen in Drenthe. Ik zoek dus iets wat geen manege is, goede binnenbak en dito buitenbak (liefst 20x60, voor het perongeluke geval ik ooit Z wordt Knipoog ). Als het kan met stapmolen, goede longeerbak, paddocks en land. Goede kwaliteit merk voer, regelmaat, rust en reinheid....

Ben dus het meest geholpen aan sites van deze pensionstallen of als jullie een goede omschrijving kunnen geven. En daarbij graag de kosten om het plaatje compleet te maken.

Een andere overweging is om paard aan huis te hebben. Maar ik ben alleen en heb dan een pony en paard aan huis staan. Zijn er bokkers met deze ervaringen, is het te doen of niet. Ik zal gewoon 40 urige werkweek hebben.

Poohbeer

Re: Pensionstalling in Drenthe, wat is er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:51

Weet je ook waar in Drenthe je wilt gaan wonen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:57

Het Beekdal in Borger, is dat wat?

Of bij Annekee Oostra.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 22:24

Baan wordt waarschijnlijk Assen. Wil in een straal van 20 kilometer wonen en paard stallen. Maar gezien de familie grotendeels in Hoogeveen woont, sluit ik de omgeving Hoogeveen en dan ook richting Meppel en Emmen niet uit. Ik reis nu 42 enkele reis naar werk en 17 kilometer naar paard. Zou het fijn vinden als het minder wordt, maar als ik een fantastische locatie vind voor Pablo wil ik er best voor reizen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:54

Wat is reizen, 20 km, 30 km, wat maakt het uit? Romanoff staat bij mijn ouders, 30 km verderop, ik vind dat niet echt een probleem.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:08

Ons paard staat alleen bij huis. Heerlijk, gezellig, makkelijk maar wel alleen. Wij werken beide( dure hobbies, hé) en de kinderen gaan naar school.

Een van onze buren heeft het nummer van de mobiele tel. en belt als er eens wat is. Maar deze mensen zijn natuurlijk niet altijd thuis.

En dat weinige toezicht vind ik best wel eens eng, wat als hij met zijn deken blijft hangen, of zich ergens vastrolt, of uitbreekt en rond het huis gaat scharrelen?

Als je het kan betalen, zou ik liever voor volpension met veel weidegang gaan. Maar eerst je woonplek vinden en dan pas je stal zoeken lijkt me een betere volgorde dan andersom. Zeker in de zomer, kun je altijd eerst uitwijken voor een paar maanden naar een paardenboerderij met buitenbak.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:36

ik woon in assen en heb mijn pony in Witten staan, waar ik sta is t helaas vol, maar in de buurt is er nog redelijk wat stalling te vinden.
prijs zit overal zo rond de 120 euro, maar dan heb je wel een bak, weidegang en stal erbij.

rijden in de buurt kan ook ,overal zijn wel zandpaden, bos etc...

ook aan de andere kant van assen is er best wel stalling te vinden.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:39

Kijk eens op www.paardensport.nu daar kun je een mooi overzicht vinden van pensionstallen en maneges voor elke provincie, er zijn ook stallen bij die hun eigen site hebben, dan kan je meteen even 'rondkijken' Knipoog

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 11:37

Bedankt Zilly, zo heb ik wat meer vergelijkingsmateriaal.... Iemand nog meer tips?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:58

Drenthe staat toch bekend om de huisjes met grond eromheen...als je toch gaat verhuizen...zou ik zoeken naar een eigen land waar je een bak kunt aanleggen. En binnenbak, luxe...maar je paard bij huis is in mijn ogen 10x fijner!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:07

ellepel schreef:
ik woon in assen en heb mijn pony in Witten staan, waar ik sta is t helaas vol, maar in de buurt is er nog redelijk wat stalling te vinden.
prijs zit overal zo rond de 120 euro, maar dan heb je wel een bak, weidegang en stal erbij.

rijden in de buurt kan ook ,overal zijn wel zandpaden, bos etc...

ook aan de andere kant van assen is er best wel stalling te vinden.

Is dat zo?
Ik moet mijn stal met binnenbak en buitenbak verlaten omdat deze verkocht is en ik ben nu op zoek naar stalling (eigenlijk per 1 maart) in Assen en dan vooral aan de Noord-kant.
Maar het is echt allemaal vol waar ik gekeken heb.

Geke Arends zit aan de noordkant van Assen, heeft soms nog wel een plekje vrij, heeft een ruime lichte binnenbak en een buitenbak, dagelijks weidegang, etc.
Borger heeft een mooie accomodatie, Zeijen heeft een 20x60 binnenbak en een kleine binnenbak (20x40?). www.rosworld.nl .

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:49

jah kom gewoon naar michiel brusse.. in wapserveen Tong uitsteken (vlakbij meppel.._

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:10

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:39

op marktplaats staan ook nogal wat advertenties. even kijken bij paarden en dan bij stalling, sorteren op drenthe.

pff nou weet ik niet wat er aan de noordkant van assen zit. Clown

maar bij witten in de buurt is er echt nog wel wat vrij, gewoon inforemeren in de buurt, geen binnenbakken trouwens maar buitenbakken en weidegang genoeg.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:35

nou bij ons hebben we ook nog wel plek hoor alleen geen binnenbak
maar wel een buitenbak
en het is in witten ellepel weet wel waar het is
eigelijk bij haar om de hoek
nou ik hoor het wel als het je wat lijkt
en het is voor een redelijke prijs

groet jaimy

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:35

ik ben in Dalen geweest voor een keuring, prachtige manege, alles ruim opgezet maar miss. net iets te ver weg?

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:03

Ik sta in Wezuperbrug, vlakbij Schoonoord.

We hebben geen binnenbak, maar wel een 20*60 bak met achterberg bodem (alleen bij sneeuw geen mogelijkheid tot rijden Clown ) die s avonds goed verlicht is, paddock annex longerbak (verlicht), stapmolen (verlicht) , wasplaats, solarium, veel wei, binnenbak op kleine afstand, en 100m naast het bos...

Ik sta er nu 3 jaar, het is een kleine 20 km vanuit Emmen, maar dat is het zeker waard!

Er staan er nu 3 in stalling en 1 eigen paard van de eigenaren (max 10). De mensen zijn altijd heel bereid je te helpen, waar dan ook mee, en instructie is ook geen probleem (tot lichte tour niveau Vork )!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:28

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:07

Het paard dat ik rijd staat in Gieten op een pensionstal (stal Lanning). We hebben een goede 20 X 40 binnenbak en een iets groter dan 20 X 60 buitenbak. Paddock en veel land. Er is goed voer en schone stallen. Geen stapmolen, maar ze komen er eigenlijk elke dag wel uit (als het land (en het weer) een beetje te doen is, gaan ze naar buiten). Ik weet niet hoeveel ze vragen. Er is wel een wachtlijst trouwens, maar voor jou is het toch nog niet echt op de korte termijn.
Als je meer wil weten, moet je maar even pb-en.