kan een paard pijn hebben na tandartsbezoek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

kan een paard pijn hebben na tandartsbezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:47

Mijn paard is gisteren naar de tandarts geweest. Ik heb hem nog niet zo lang, maar het viel me wel meteen op dat hij veel gevoeliger reageerde op zijn mond!
Ik heb de teugels heel lang gehouden en echt alleen met been- en zithulpen gereden, maar het viel mij gewoon op dat zodra ik ook maar IETS met de teugels deed, hij gelijk zijn nek langmaakte opdat ik de teugels iets liet vieren.

Kan hij last hebben van zijn tandartsbezoekje van gisteren?

Anoniem

Re: kan een paard pijn hebben na tandartsbezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:50

(oh, ik hoop nu trouwens niet dat jullie massaal gaan reageren met hoe 'sielugh' Clown het is dat ik mijn paard de dag na het tandartsbezoekje al heb gereden... )

Bloos ik deed echt heel rustig in zijn mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:55

En ook nog (oooh wat een Penny ben ik ook Haha! ): er is absoluut niet teveel weggevijld!!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:58

Naja, goed poetsen dan maar met prodent.
Tegen tandsteen en helpt de vorming van glazuur! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:04

*neemt morgen een Penny grote tube Prodent mee!*

Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:17

natuurlijk kan hij pijn hebben.......... wij hebben toch ook pijn als we bij de tandarst weg komen.......... en dan zijn onze tandartsen echt een stuk voorzichtiger met ons hoor

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:19

Ik denk dat als er bij jou een vijl naar binnen wordt gepropt en je tanden niet echt zachtzinnig bij worden gevijld jij ook wel wat last van je kaken hebt *zoals als je naar de kaakchirurg bent geweest om die ellendige verstandskies eruit te laten duwen, trekken, zagen en murrelen* dus denk dat dit bij een paard ook zeker wel mogelijk is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:51

ik heb ook regelmatig pijn in m'n bakkus als ik van de smoelensmid vandaan kom, dus ja, waarom paarden niet, hebben ook gewoon gevoel...... Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:33

dat kan absoluut. Die vijl raakt ook niet alleen de tanden, maar ook de wangen van je paard en het tandvlees. Allemaal niet erg prettig. + dan nog het getrek en geduw aan de tanden en kiezen.

Ik heb de laatste keer het advies gekregen haar pas na 2 dagen weer een bit in te doen. Ze was op dinsdag gevijld (had van tevoren gereden), heb op woensdag gelongeerd met een halster en op donderdag hebben we weer heel voorzichtig gereden. Kan wel tot 2 weken duren, tot alles weer helemaal genezen is in de mond van je paard.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:31

Jaaaa dat kan echt wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ik heb het ook gehad de dierenarts had ff mn pony's gebid gedaan maar dat was nogal een ruwe arts en mn pony had ten eerste al teveel verdoving gehad dus ik kon haar zo omduwen en ze kon bijna geen stap meer verzetten. Ten tweede had hij Donna's wangen heel erg beschadigd en ten derde ook nog eens haar tandvlees achter de haken van haar kiezen.
Ik zal het zo oplossen:
1e paar dagen lekker laten rusten en zorgen dat het goed heelt. Daarna is het nog best gevoelig dus zou ik even naar de ruitersportwinkel gaan en bitbandage kopen. Dat is een latex bandage voor om je bit dat je bit zacht maakt zodat hij niet meteenop het ijzer zit maar lekker zacht op het rubber. Bij Donna hielp dat goed. Na een maand is hij/zij zeker weer genezen dus dan kun je weer zeker zonder gaan rijden.
En vooral niet doorrijden als je merkt dat ze echt pijn heeft!!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:09

Dat kan zeker wel meestal rijd ik een dag niet als de tandarts is geweest want bij paarden gaat het toch echt wel wat heldhaftiger als bij ons mensen...