Het zadel schuift

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Martine_

Het zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 16:07

Hallo, ik heb een probleem Tong uitsteken

Ik heb een heel mooi dressuurzadel voor mijn paard. Ik krijg het goed op Flash zijn rug, hij past goed, geen probleem. Maar tijdens het rijden schuift het zadel steeds naar achter. Het kan aan de singel liggen, want Flash zet zijn buik wel uit. Dat de singel gewoon niet strak genoeg zit. Maar meestal trek ik de singel tijdens het rijden ook aan. Dus misschien is het ook wel het chabrakje... Nerd ik weet het niet.

Heeft er iemand advies?? En liever niet iets speciaals duurs kopen alsjeblieft, maar als het kan gewoon een oplossing. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties Haha!

germie

Re: Het zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:10

Een schuivend zadel past niet.
Schuift het zadel ook zonder dekje?

Andes is het misschien mogelijk om een voortuig te proberen. Hier mag je geen dressuurwedstrijden mee rijden.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 16:14

Ik weet niet, ik rij niet zonder dekje. Ik heb onder het zadel een gelpad, misschien heeft dat er iets mee te maken?

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:25

kun je neit een staartriem erbijaan doen ?? heeft vriendin van mij ook Tong uitsteken maar dat kan vast niet op je zadel... of wel??

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 16:31

nee dat kan niet, er zit niet zo'n ijzeren beugeltje. Maar een staartriem is toch als het zadel naar voren schijft?
Bloos ik heb er niet echt verstand van hoor...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:32

Staartriem bij een naar achter schuivend helpt niet, lijkt me. Voortuig wel!
Je zou het zadel natuurlijk sowieso een keer na kunnen laten kijken door iemand die er echt verstand van heeft. Misschien is ie wat te breed, of moet ie een beetje opgevuld worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:35

Een staartriem is om het naar voren schuiven van je zadel tegen te gaan. Dit heb je dus niet nodig.

Ik zou eens zonder dekje proberen, dan weet je of je gelpad of je dekje de oorzaak is. Maar ik denk dat ej zadel gewoon niet past, zelf heb ik geen last van schuivende zadels, maar wel van schuivende dekjes van bepaalde merken.

Heb je anders een foto van het zadel, en hoe het op je paard ligt?

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:40

owja is ook zow..sorry .. lette niet fe helemaal op Tong uitsteken k hep dan ook vakantie hea?? Tong uitsteken