schuurplekken van de deken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ELNTIE

schuurplekken van de deken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 15:50

wat doen jullie tegen schuurplekken van de deken??

Zofy

Re: schuurplekken van de deken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:28

niks Haha!

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:29

wij doen een "paardenbh" om of een paar lappen ervoor.. waar schuurt het dan??

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:30

Zofy schreef:
niks Haha!

NIKS?! Huilen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:33

Je hebt nu een schoftbeschermer die je over het hoofd van het paard kan doen. Elke ruitersportzaak heeft deze. Mijn paard heeft geen last meer van schuurplekken sinds ik een perfect passend dek heb met loopsplit. Heb alleen de staartplaf eraf gesloopt omdat deze over de staart schuurde en hij dus een plat geschuurde staart kreeg...hij kan dus niet meer met het kontje in de wind Haha!

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:35

paddie schreef:
Zofy schreef:
niks Haha!

NIKS?! Huilen

wat een penny-reactie

beetje mijn quote verkeerd quoten... ik zei geen haha Clown
Nee ik doe er niks aan. Die schuurplekken gaan ze echt niet dood aan. Van die paarden 'bh's' hoor ik alleen maar verhalen over dat ze toch nei werken. En die paard maanden dat ze met deken staan maakt ook niet uit. Zolang ze alleen wat haar veliezen en geen echte wonden er van krijgen doe ik er niks aan.

tsjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:36

dit is er speciaal voor gemaakt.

ga naar www.piafferuitersport.nl en dan naar dekens en dekenaccessoires en dan naar en dan boven aan zie je wel staan. winterdekens eznezn dan klik je op dekenaccessoires en dan zie je als eeste de BR borst,- en schoftbeschermer

Hiermede worden borst en schoft beschermd tegen schuurplekken die kunnen worden veroorzaakt door dekens.
Gemaakt van elastisch spandex en heeft een elastische singel zodat de beschermer niet verschuift.
Daarnaast geeft de beschermer natuurlijk ook extra warmte.
Met klittenband sluiting.

ps: divoza enzenz verkoopt het ook. maar dit zag ik als eerste dus vandaar

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:39

tsjody schreef:
dit is er speciaal voor gemaakt.

ga naar www.piafferuitersport.nl en dan naar dekens en dekenaccessoires en dan naar en dan boven aan zie je wel staan. winterdekens eznezn dan klik je op dekenaccessoires en dan zie je als eeste de BR borst,- en schoftbeschermer

Hiermede worden borst en schoft beschermd tegen schuurplekken die kunnen worden veroorzaakt door dekens.
Gemaakt van elastisch spandex en heeft een elastische singel zodat de beschermer niet verschuift.
Daarnaast geeft de beschermer natuurlijk ook extra warmte.
Met klittenband sluiting.

ps: divoza enzenz verkoopt het ook. maar dit zag ik als eerste dus vandaar

Enig nadeel wat ik aan deze schoftbeschermer heb ondervonden, is dat als hij niet past, het paard zich doorloopt op de schoft of net erna.

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:42

nou.. k vind het tog wel aaridg zielig hoor die schuurplekken...gaat je paard vast niet lekkerder door lopen... Vork

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:46

paddie schreef:
nou.. k vind het tog wel aaridg zielig hoor die schuurplekken...gaat je paard vast niet lekkerder door lopen... Vork

Mijn paard (en al die duizenden anderen die je op wedstrijden, de hei en in het bos met schuurplekken ziet) loopt prima hoor die paar haren meer of minder
Zoals ikal zei: zolang het geen wonden zijn/worden en het paard er geen last van heeft etc etc vind ik het nei nodig er iets aan te doen

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:53

hmm ja okee..zodra er geen wonden komen heb je gelijk. Tong uitsteken

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:24

Ik ga mee met Zofy
Als je zo begint dan kan je beter je paard niet meer buitenzetten(want daar krijgen ze ook kappen van de andere paarden) en behandel hem dan als een pop.
Het is nog altijd een dier en eentje die wel tegen een stootje kan.
Ik doe er soms wel wat zalf op om het te verzachten maar weet niet of het echt helpt. Clown

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:27

Ik doe er ook niks aan. Milka heeft 1 schuurplek op haar borst. Gaat vanzelf wel weer weg. Lachen

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:41

ik heb ook een paardenBH bij spirit om
helpt super Haha!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:06

ik doe er ook nix aan.Hij heeft op 2 plekjes op de borst plekjes.Maar als ik de bh omdoet heeft hij daar meer last van.Ik heb wel eens gehoord van iemand die er vaseline op deed.Maar ik heb dat eigenlijk nog nooit uitgeprobeerd.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:41

Een andere deken op doen Clown Mijn haf had ook schuurplekken van de deken. Nu heeft ie een andere deken op die niet schuurt, en smeer ik dagelijks levertraanzalf op de schuurplekken. Hierdoor gaat het haar sneller groeien. (staat op het potje, of het echt zo is.... Nagelbijten / Gniffelen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:21

Koop een rambo deken, je bent gelijk van de schuurplekken af! Mijn arabje met erg gevoelig huidje, heeft sindsdien geen last meer van schuurplekken.
En anders...niets aan doen. Wat verzachtende creme wil voor de eigenaar wel eens helpen...dan voelt het of je er wat aan doet Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:58

Mijn paardje heeft het ook, heb al vanalles (op paarden BH na Clown ) geprobeerd. Ik vind het jammer dat ze schuurplekken heeft, maar zolang ze er verder geen last van heeft laat ik het maar zo. Van de zomer groeit het er wel weer aan..

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:00

Ik doe er ook niets aan. Max heeft ook last van schuurplekken. Heb het ooit nog geprobeerd met zo'n paardenbh, maar daar kreeg hij plekken op zijn schoft van. Deze heb ik gelijk er weer afgehaald.
Ik vind het wel zonde, maar het groeit wel weer aan.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:06

ik doe er ook helemaal niks aan.
Ik ben het met Zofy eens. Zolang er geen wondjes komen is er toch niks aan de hand...
Als je als mens een kaal plekje op je hoofd heb ga je dr toch ook niet ziek van worden... Clown (oke beetje rare vergelijking Bloos )

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:17

Ik wissel per dag van deken, overdag heeft ie zn buitendek op en s'nachts zn staldeken, dat scheelt bij mijn paard een hoop wbt schuurplekken.
Het lig er ook maar net aan welke deken echt goed ligt op je paard bij mijn paard bv ligt de HH highliner super geen enkele schuurplek die duure WB die ik heb daar krijgt ie wel schuurplekken van Verward

In de bit nm; 114 nov. 04 stond een dekentest, daar stond ook een dek in waarbij je bijna geen schuurplekken aan de voorkant zou kunnen krijgen nm de Imperial Riding Tornado, met maximale bewegings vrijheid, of dat ook echt zo is weet ik niet want ik ken de deken voor de rest niet, maar de loopsplitten lopen wel mooi hoog door. (op andere punten scoort het dek minder goed)
Helaas krijgen paarden ook op andere plekken vd borst schuurplekken en daar helpen die loopsplitten weinig voor, dus of zo'n deken de ideale oplossing is, weet ik niet.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:38

cissie schreef:
In de bit nm; 114 nov. 04 stond een dekentest, daar stond ook een dek in waarbij je bijna geen schuurplekken aan de voorkant zou kunnen krijgen nm de Imperial Riding Tornado, met maximale bewegings vrijheid, of dat ook echt zo is weet ik niet want ik ken de deken voor de rest niet, maar de loopsplitten lopen wel mooi hoog door. (op andere punten scoort het dek minder goed)
Helaas krijgen paarden ook op andere plekken vd borst schuurplekken en daar helpen die loopsplitten weinig voor, dus of zo'n deken de ideale oplossing is, weet ik niet.

Deze deken heb ik ook en het is echt een superdeken. dit is de enige deken die mijn paard past en waar hij geen schuurplekken van krijgt. Dit komt door de loopsplitten. deze zitten bijna tot bovenaan. Het loopgedeelte hangt bij mijn paard helemaal vrij waardoor hij geen schuurplekken krijgt. Deze deken is alleen wegens zeer groot succes niet meer te verkrijgen. Pas na sept. weer.

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:01

Ik gebruik ook een borstbeschermer en het werkt perfect. Het voordeel is ook dat je deken niet vast kan gaan liggen.
Het werkt ook goed bij paarden met een hoge schoft het is lastig om daar een lekker deken voor te vinden en met een hoge schoft gaat een deken ook sneller vast liggen of de schoft schuurt helemaal kapot en met de borstbeschermer niet!

Fjord_Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:32

Als er geen wonden komen zoals zofy zegt dan hoef je er toch niks aan te doen?
Als het nu echt pijn gaat doen ja dan moet je je er pas mee bezig gaan houden.
Maar nu hoeft dat toch nog niet??

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:53

Mijn paard krijgt helaas van iedere deken schuurplekken, en zo'n paarden BH krijg ik niet over zn hoofd heen, bovendien heb ik verhalen gehoord over paarden die als ie net niet goed past er een kapotte schoft van krijgen Scheve mond

het enige wat ik wel doe is EquiShine op de schuurplekjes spuiten, dan wordt het wat gladder en schuurt het minder Haha!
hij heeft nu weer babyhaartjes op de plek, al ziet het er uit de verte nogsteeds uit als 2 lelijke grijze plekken op een bruin paard Scheve mond