verse mest eten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gesina

verse mest eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 15:48

Vanmiddag bezig geweest met terrein rond de bak aanharken.Paarden staan in de bak en een van de dames staat midden in de bak te mesten.
Geen punt,haal je wel weg. Komt de ander aanlopen en snuffelt aan de hoop doet haar mond open en neemt een stevige hap!
Ja zegt mijn man zo kun je wormenkuren blijven geven.
Wie heeft dit gedrag eerder gezien en kan het kwaad ivm wormen.
Zelf heb ik het nooit gezien.

Caesar

Re: verse mest eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:49

gesina schreef:
Vanmiddag bezig geweest met terrein rond de bak aanharken.Paarden staan in de bak en een van de dames staat midden in de bak te mesten.
Geen punt,haal je wel weg. Komt de ander aanlopen en snuffelt aan de hoop doet haar mond open en neemt een stevige hap!

Ik dacht dat ze dit deden als ze tekort kwamen aan bepaalde vitamines, eiwitten of koolhydraten...zeker weten doe ik het niet hoor! Wacht ook even op andere reacties Knipoog

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:58

gesina schreef:

volgens mij ook.. k weet niet zekr hoor... kome vast idd nog wel meer reacties Vork

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:11

Mijn paard doet het ook, andermans poep opeten. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad... misschien wat zij zeggen /\ /\ /\, ik weet het niet. Ik zal er op letten Knipoog

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:11

Hermesdeux schreef:
gesina schreef:

Ik dacht dat ze dit deden als ze tekort kwamen aan bepaalde vitamines, eiwitten of koolhydraten...zeker weten doe ik het niet hoor! Wacht ook even op andere reacties Knipoog

Dit heb ik ook gehoord!

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:48

Het is zo dat veulens de mest van hun moeder opeten om zo vitamines enz binnen te krijgen, iets heel natuurlijks dus!!!
Ik denk niet dat het kwaad kan, dat het paard een lekkere hap poep neemt Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:57

dieneke schreef:
Het is zo dat veulens de mest van hun moeder opeten om zo vitamines enz binnen te krijgen, iets heel natuurlijks dus!!!

Zat ik aardig in de richting, kan geen kwaad maar bah wat onsmakelijk. En dan geef jij hem een paar uur later een kus op zijn neus... Vingers aflikken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:10

Als het paard wat gepoept heeft wormen heeft en paard 2 eet ervan is de kans groot dat paard 2 ook wormen krijgt. Maar als ze allemaal goed ontwormt worden en worm-vrij zijn is het geen probleem. Misschien dat een mineraalblok (oranje-zoutblok) het oplost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:14

mijn paard doet dat ook krijgt er geen wormen van en kraagt door zijn voer en mineralenblok veel mineralen binnen nu hij meer hooi krijgt doet hij het niet meer

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 20:17

Knipoog bedankt voor de reacties.
Nee een smakelijke bezigheid is het niet,vooral als je later een lekkere smakker geeft.
Ik zal tegen de eigenaresse zeggen dat het misschien met een mineralenblok opgelost kan worden.
Het paardje wat een hap nam was laatst degene met bloedwormen.
Er wordt extra goed naar de ontlasting van de paardjes hier gekeken
De laatste drie weken geen worm waargenomen

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:41

Hermesdeux schreef:
dieneke schreef:

Zat ik aardig in de richting, kan geen kwaad maar bah wat onsmakelijk. En dan geef jij hem een paar uur later een kus op zijn neus... Vingers aflikken

is heel onsmakelijk ja, maar et was humor zeg maar Haha!

AmbervdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:13

Als volwassen paarden de mest van andere paarden eten is dit meestal een duidelijk signaal voor een mineralen en ijzer tekort. Dit in combinatie met het feit dat het paard dat de mest eet bloedwormen heeft, 'adds up'. Het is erg waarschijnlijk dat dit paard een ijzer tekort heeft en hiervoor een suplement moet krijgen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:17

Zowiezo ben ik van mening dat elk paard een mineralenblok of een zoutblok in zijn stal ter beschikking moet hebben, ff off topic!