wat te doen met paard die bijt en slaat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paddie

wat te doen met paard die bijt en slaat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 15:39

Clown bij ons op stal is een paard die bijt en slaat.. ze vertrouwt ook niemand. Calvados is gemeen tegen iedereen, maar de laatste tijd aai ik haar en ga bij haar in de stal om te poetsen. Ze vertrouwt me steeds meer.. maar zodra ik maar me hand omhoog doe of wat dan ook.. wordt ze weer helemaal bang Verdrietig ...wat kan ik hier het beste aan doen?? Verward alvast bedankt!! >;)

TheSam

Re: wat te doen met paard die bijt en slaat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:42

Waarschijnlijk heeft dat dier een hele nare ervaring gehad... dit is met veel rust en geduld op te lossen, maar dan echt heel veel rust en geduld!! Het is niet makkelijk bij een beestje die rotervaringen heeft meegemaakt Maar het is te doen!

Succes ermee!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:47

Idd, als ze het niet constant doet maar steeds als jij een onverwachtse beweging maakt kun je ervan uitgaan dat je paardje wat ergs heeft meegemaakt. Vertrouwen is hier erg belangrijk. Probeer erop te letten wat voor beweging je maakt en straf haar vooral niet af. Probeer haar hoofd vast te houden en blijf haar strelen over haar jukbeen en kaak. Met 2 handen tegelijk. Praat daarbij constant door. Maak een beetje stilte-geluidjes. Blijf doorgaan totdat ze haar hoofd ontspannend naar beneden laat hangen of laat leunen op jou lichaam. Wil ze niet, ga dan verder waar je mee bezig was, poetsen in dit geval. Niet forceren.

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 15:49

hmm dankje Haha! kan ik vast wel wat mee Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:08

Als het echt angst is dan geef ik altijd de voorkeur aan het negeren van het ongewenste gedrag, gewoon net doen alsof het niet gebeurt... Verder zorg ik er altijd voor dat er alle rust en alle tijd is, ben me ervan bewust dat mijn snelle bewegingen een reactie kunnen uitlokken en beweeg als een schildpad zo traag onder een constante stroom woordjes die ik in een lage bijna monotone toon uitspreek. Zorg voor een constante aanraking, ik heb dus geen enkel moment geen lichamelijk contact met het paard.

Is het dominantie dan skup ik m van huis uit naar tokio en terug Haha!

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 16:19

maar dit paard staat op stal, en gaat misschien 3 uurtjes naar buiten.. er wordt ook niks mee gedaan ofzow.. en ik mag er ook niet mee lopen of longeren ofzow.. vind ik wel jammer.. had graag een band met dat paard opgebouwd..maja.. jammer Verdrietig k raak haar ook steeds aan ja..vindt ze niet zo fijn.. Tong uitsteken

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 01:07

Paard is blijkbaar niet van jou, blijf er dus vandaan. Wat vind de eigenaar er van als jij je er tegenaan bemoeit? En voor wie is het risico als jij de stal ingaat en een trap krijgt?
Ik snap wel dat het je prikkelt om iets met hem te doen. Dat je inziet dat er iets met hem gedaan moet worden en dat je het initiatief wilt nemen spreekt natuurlijk voor je. Maar er zijn dus ook een aantal dingen waar je bij stil moet staan.