Een paard dat niet gelukkig is op het land?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaryKate

Een paard dat niet gelukkig is op het land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 15:17

Vanwege mijn geweldige val van de trap mag ik voorlopig niet rijden.
Wij hebben lady toen op het land gezet voor hele dagen, dag en nacht (het was dat, of de hele dag op stal met 1 keer per dag losgooien) met schuilstal.
Wij dachten haar daar een plezier mee te doen, maar niets is minder waar. Ze werd agressief tegen de shetjes die bij haar stonden (voordien had ze nooit problemen met andere pony's) heeft voernijd ontwikkeld en was 1 grote chagerijn.
Uiteindelijk hebben we na een maand maar besloten om haar weer op een pensionstal te zetten, en ze wordt nu 2 keer per dag losgegooid. Ze is nu veel vrolijker, dr voernijd is een stuk minder, en ze kan het weer met andere paardjes (en dezelfde shetjes) vinden.
Het lijkt dus wel of mevrouw het niets vond op het land, zijn er meer mensen met die ervaring?

Sosha

Re: Een paard dat niet gelukkig is op het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:22

Als ik die van mij te lang buiten laat worden ze ook altijd vervelend....... zeker in deze tijd van het jaar wanneer het gras helemaal niet zo lekker is als het hooi en stro op stal Vingers aflikken Met echt slecht weer willen ze de wei al helemaal niet op.

Als jouw paard gewend is om op stal te staan, dan verwonderd het me al helemaal niets.

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:43

mijne wordt ook altijd vervelend als hij dat heeft... maarja punt een heeft lucky niks te willen en punt 2 : het is een pony dus hij moet niet zo zeuren... vind ik hoor... hij komt ook heus wel binne en vooral als we volgende dag CH (Concour Hippique) hebbe... anders wordt hij weer zo vies na het wasse Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:44

Yep... sluit me aan bij Sosha, mijn paard vindt er ook niets aan en gaat zich vervelen. Een paar uur is leuk, maar daarna lekker naar stal Haha!