Wat vinden jullie van Zaldi?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Wat vinden jullie van Zaldi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 10:28

Wat vinden jullie van Zaldi zadels? Hebben ze een universele pasvorm? Qua prijs zit het merk teven de A-merken aan, is de kwaliteit ook zo?

Skitter

Re: Wat vinden jullie van Zaldi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:30

Ik vind ze wel heel mooi zadels! Met super dikke knie wrongen!

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:41

Wij hebben ooit een Zaldi geprobeerd voor onze Lusitano. Was een erg mooi zadel. Het grote vorodeel vind ik dat het zadel een korte lengtemaat heeft waardoor het zeker geschikt is voor paarden in vierkantsmodel. Wat weer logisch is: het is een spaans merk en dus vanuit die traditie gebouwd.

Het nadeel is dat het zadel in Nederland erg slecht te verkrijgen is. Er zijn veel verschillende modellen, maar hier heb ik alleen de Kent gezien.

Aandachtspunt: er zijn Zaldi's met latex-vulling en zadels met wolvulling. koop geen latex-gevuld zadel, de kwaliteit van die vulling gaat erg snel achteruit en het is niet of nauwelijks op te vullen bij eventuele aanpassingen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:56

Ik quote mezelf vast even uit een ander topic waarin Zaldi werd besproken:

Karin schreef:
Ik had vroeger voor mijn pony een Zaldi Jupiter. Een heerlijk zadel vond ik het. Elf jaar mee gereden en hij werd met het jaar beter, in het begin was het vrij stug krakend leer maar later had ik er een heel soepel zadel aan. Jammer dat het niet op mijn huidige paard paste, ik heb het een jaar of twee geleden verkocht. Uit verschillende hoeken heb ik gehoord dat het een 'kloon' van de Stubben Siegfried was. Nu ken ik dat zadel alleen van foto's, maar het heeft er idd wel wat van weg. Zaldi is trouwens een Spaans merk: http://www.zaldi.com/

Dit zadel heeft overigens gelegen op mijn nogal ronde C-pony en op de iets minder ronde D-pony van mijn zusje. Op beide pony's lag het perfect. Op de E-pony die we daarna kregen paste hij niet vanwege zijn hoge schoft.

Over de kwaliteit was ik uiterst tevreden. Het zadel ging er alleen maar beter uitzien en beter aanvoelen naarmate we het langer hadden. Reparaties hebben er maar heel zelden hoeven plaatsvinden, hier en daar een keer een stikseltje los door intensief gebruik en uiteraard opvullen.