Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:en heeft er iemand ook nog tips voor het voorkomen van singelwondjes????
Citaat:En stop je geld in les ipv aan andere bitten.
Fredt schreef:Jij zegt dat de pony overal gevoelig is. Een dunner bitje heeft alleen maar een scherpere inwerking. Ze zal hier misschien nog heftiger op reageren dan op het dikke bit.
.
.
.
.
runningkawa schreef:In een gevolig mondje een scherper bit hangen??
logisch hoor![]()
Verder krijg je een paard naar beneden door hem goed te leren reageren op het been, en je handen stil te houden, dus geen gefriemel en niet door een ander bit.
Want aan de teugel gaan heeft totaal niks te maken met wat jij met je handen uitspookt.
En zoalng je dat nog niet weet, laat maar lekker dat hoofd omhoog.
En stop je geld in les ipv aan andere bitten.

barreltjuh schreef:Ik zou idd de mond laten nakijken en dan toch ook naar een ander bit uitkijken. Een dik bit is miss wel vriendelijk maar het is zeker voor een jong paard een hele mond vol. Ik zou ook voor de dubbel gebroken trens gaan.
. runningkawa schreef:helemaal met je eens
maar het is niet zo dat een paard met een te dik bit daarom met de neus in de lucht loopt
Als jezelf weet hoe je een paard normaal aan de teugel kunt laten lopen, kun je dat ook met en bit wat niet helemaal het geschikte is voor je paard.
Hang je dan het juist in, merk je dat je paard het prettiger vind, maar er zijn niet ineens grote wonderen in verschil.
verder kunnen wij hier niet zien wat voor bit hij in heeft, wat zei dik noemt, vind ik misschien normaal.
En als iemand alleen maar post, mijn paar moet naar beneden, daarom ander bit, dan zegt dat genoeg over de rijkunsten.
want nogmaals een paard rij je niet naar beneden met een ander bit.
ik ben blij dat mensen zo snel hun conclusies trekken.
knightloekie schreef:Mijn paard is ook zuper gevoelig inde mond... Nu rijd ik al een paard maanden met een dubbel gebroken bit van K&K echt helemaal geweldig !!