Eigenaar verzorgponys verhuizen.. wat nu :

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Eigenaar verzorgponys verhuizen.. wat nu :

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 07:10

Ik hoop niet dat hier mensen zitten die de eigenaar van mn verzorgponys kent... het was namelijk niet de bedoeling dat ik dit allemaal al wist en hij weet ook niet dat ik het weet Knipoog

Maar.. een vriendin van mn moeder wertke voor de eigenaar.. hij had een accountantsbureau boven zijn huis, die vorige week is weggegaan en hij is er mee gestopt..
Hij zit nu al vanaf de zomer in het buitenland en is af en toe een weekje thuis.
Mn moeder heeft van de week gehoord van die vriendin, wat zijn plannen zijn.. hij komt volgende week een weekje thuis om dingen af te handelen, dan gaat hij weer weg, van de zomer is hij thuis en in September wil hij zijn huis verkocht hebben Scheve mond

Hij heeft ooit een paar jaar geleden gezegd, dat als hij om 1 of andere rede zijn ponys weg moest doen, hij ze aan ons zou geven (mn zusje en mij.. mn zusje is er ondertussen al mee gestopt dus alleen ik..)..

Allemaal leuk een aardig, maar wat moet ik ineens met 5 ponys? waarvan er 1 drachtig is en de ander misschien ook Scheve mond
Vaak komt er een meisje met mij mee van 9 met dr moeder, die willen wel graag 1 van de ponys hebben, en het plan was die pony van hem over te nemen en nog 1, die van mij zou worden.. de rest wilden we laten staan..

Nou goed, dan zou ik dus zometeen met 5 ponys zitten.. terwijl ik er echt maar 1 kan betalen.. de rest verkopen word niks..

1 pony, is heel erg oud.. hij zou zomaar volgende week dood kunnen zijn maar ziet er nog gezond uit dus wie weet leeft hij nog 5 jaar? maar wie wil nou zo'n pony hebben.. Scheve mond het is een hengst.. hij dekt niet meer maar goed, denk toch niet dat iemand zo even een hengst wil hebben Scheve mond
Dan Meike.. al jaren hoefbevangen en heeft veel pijn, de eigenaar vind het allemaal wel gaan en doet er niks aan maar als ze van mij word.. moet ik dr dan pijn laten lijden..? ik denk dat ze nooit meer beter word met medicijnen enz en zo wel, dan heb ik daar nooit het geld voor..daarbij is zij ook al oud..

Dan is er nog een hengstveulentje, maar ik denk dat we die wel kunnen verkopen, dat moet lukken..

Maar ik weet het dus echt even niet met die 2 oudjes hoor.. ik ga ze toch zeker niet daar laten staan en zeggen dat k ze niet wil want dan is het wel duidelijk waar ze wel terechtkomen.. Scheve mond

Tis nogal een lang verhaal geworden.. sorry maar moest het even van me afschrijven.. zit ik zodirecht met zoveel ponys Scheve mond Het zijn dan wel shets maar k heb daar nooit het geld voor

lailapri

Re: Eigenaar verzorgponys verhuizen.. wat nu :

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 07:17

Misschien kun je een stukje land van de eigenaar over nemen of is dat al gereserveert door de gemeente???

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 07:22

ja.. je weet waar ze staan toch..? dat word allemaal volgebouwd.. het enige wat bij het huis hoort is een klein stukje land achter het huis.. tja wie weet willen de nieuwe eigenaren de ponys overnemen maar goed, als die pas over maanden komen en die willen het niet.. heb k alsnog een probleem Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 07:38

das balen ik weet wel zo'n 10 ha land te koop..... maar das wel een investering

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 08:19

Wacht eerst eens even af wat er allemaal gaat gebeuren.

Als hij die ponies echt aan jou wil geven dan is er altijd nog een mogelijkheid dat je de "oudjes" naar een paardenopvang doet. Daar worden ze goed verzorgt.

Praat er ook eens met je ouders over, wie weet hebben hun wel een oplossing.

Veel succes in elk geval hoe het ook mag aflopen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:27

Als ik jou was zou ik eerst eens even afwachten. Misschien heeft hij zijn plannen al gewijzigd of is hij vergeten dat hij de pony's dan aan jou zou geven. Ik bedoel, zoiets doe je natuurlijk niet zomaar.

Het kan natuurlijk nooit kwaad om ervast over na te gaan denken, maar je moet je er niet te erg op gaan focussen.

ALS ze daadwerkelijk van jou worden,.. kan je ze dan wel betalen ? Je krijgt dan in een klap 5 pony's! Terwijl het voorheen je verzorgpony's waren, je er nix voor hoefde te betalen etc. Dit eist ook een ander soort verantwoordelijkheid van jou.

ALS ze van jou worden, lijkt het mij verstandig dat je diegene met hoefbevangenheid eerst laat nakijken door een DA. Die kan dan zeggen of er nog iets aangedaan kan wordem, ofdat deze pony beter uit dr lijden verlost kan worden,
Voor de oude pony kan je eventueel een leuk rusthuis opzoeken!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:37

Als je ze inderdaad krijgt wat is er dan op tegen om er slechts één aan te wijzen en te zeggen: "Dank je wel".

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 10:48

ik wil ze ook echt niet alle 5.. ik kan er 1 betalen meer niet! kwa onderhoud enz zou ik het nog redden maar wat als er 1 ziek word.. dan zit ik mooi in de problemen dus 1 lijkt me meer dan genoeg.

Maar die man geeft niet erg veel om ze en vind ze niks waard.. ik denk dan dat ze echt bij een verkeerd iemand misschien terecht komen.. Scheve mond
Ik heb dan liever dat hij ze aan mij geeft, goed dan heb ik even een paar ponys maar ze kunnen daar voorlopig vast wel blijven staan dan even tot ik iets gevonden heb en zeker weet dat ze goed terecht komen.. k verzorg ze nu al zo'n 4 jaar dus kan ze niet zomaar loslaten..

maar jullie hebben wel gelijk dat ik het maar even moet afwachten.. hij is vrij onvoorspelbaar dus wie weet wat hij in gedachte heeft.. hij weet er trouwens wel al vanaf dat ik en dat verzorgertje er 2 willen maar wilde daar niet over prate vanuit het buitenland dus dat zou hij sowiezo laten weten volgende week Lachen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:10

Weten je ouders er al van? Schijnheilig

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 11:52

in mijn eerste berichtje staat hoe ik het te weten ben gekomen dat hij gaat verhuizen. via mn moeder dus Knipoog dus ja.. ze weet het Lachen