Strandrit in Zeeland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smiley

Strandrit in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 22:12

Omdat de zoekmachine het niet doet kan ik er niks over vinden (anders had ik het vast wel gevonden Knipoog )

Waar kan je in Zeeland een stel trailers kwijt en fijn over het strand/duin rijden? Niet te lang rijden vanaf Den Bosch.

Sammie

Re: Strandrit in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:24

Renesse dan ga je vanaf manege grol naar het strand. Om hoeveel trailers gaat het? Je kan ook naar de domeinen bij Haamstede. Dat is dan eerst een stukje bos/duin en dan strand. Vlakbij heb je een grote parkeerplaats waar je er wel een hoop kwijt kunt, waarna je dus eerst ong een uur door het bos heen moet. Bij de domeinen heb je verschillende mogelijkheden om te parkeren. 1 is op de manege (lisiduna in Haamstede), dan doe je ong. eerst nog een bosrit van ong. een half uur. De tweede is dus op de parkeerplaats van de domeinen ook ong. een uur nog door het bos en een andere is vlakbij een grote trap en restaurant, rotonde. Daar staan ook andere auto's, dan kun je binnen een kwartier tot half uur op het strand zijn. Vanaf renesse heb je verschillde routes. De kortste is denk binnen een half uur op het strand via een paar ruiterpaden. De andere zijn 2 en 3 uur ritten waarbij je bij beide eerste een stuk ruiterpad heb en/ of duin en dan het strand op komt.
Je kunt het natuurlijk zo lang en kort maken als je zelf wilt, maar ik ging nu even uit van de routes die de manege maakt.

Mijn persoonlijke voorkeur is de 2 of 3 uurs rit van Grol. De domeinen zijn nl. slecht onderhouden en maakt het er niet echt leuk op. Veel boomstronken onderweg en zelfs een paar diepe, zacht zand afdalingen. En aangezien het 2 richtingsverkeer is heb je een klein probleempje als je ook nog iemand tegen komt. Koe Als je de kortste weg naar het strand neemt dan heb je hier weinig last van, maar het lijkt mij niet dat je 3 uur op het strand wilt vertoeven. (alhoewel als je er nooit komt Haha!) Door de domeinen raad ik het je sterk af om te galopperen. Je hebt maar 2 stukjes waar ik het verantwoord vond om dat te doen, al is dit natuurlijk je eigen keus. Vanaf Grol kun je diverse routes nemen (minstens 3) en de route over het strand ook zo lang maken als je zelf wilt.

Als je meer wilt weten en/of info roept u maar Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-02-05 23:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: tekst iets uitgebreid op verzoek van user

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:31

Iets verder maar ook leuk : www.pscnieuwvliet.nl Daar kan je je trailers parkeren, nog even in de stal zetten eventueel voor je naar huis rijdt. Het strand is daar geweldig om op te rijden Ja

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:35

Ik heb ooit een strandrit gemaakt vanaf de Strandhoeve in Zeeland, Kamperland.
Ruime parkeergelegenheid, en leuke uitrijmogelijkheden !

Ruime parkeergelegenheid toch Haha!

Afbeelding

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:58

Renesse strand is inderdaad helemaal toppiej! Genoeg parkeergelegenheden. Ook bij sommige strandovergangen zelf kan je goed parkeren. Zie je soms allemaal paardjes staan....is wel cool Haha!

Ook leuke paden via duinen, leuke gecombineerde routes (duinen en strand). Maar in de zomer mag je alleen VOOR 10 uur s ochtends en NA 7 uur savonds rijden. Maar dat is logisch want het is zo druk op het strand. Er zijn wel stukken strand (richting de domeinen) waar je wel heel het jaar door met je paard mag komen, en daar is het strand heeeeeel groot, echt ontzettend uitgestrekt. Maar erheen rijden kost wel n kwartiertje langer.

Genoeg routes/vertier in Renesse/omgeving!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:47

Sammie schreef:
Renesse dan ga je vanaf manege grol naar het strand. Om hoeveel trailers gaat het? Je kan ook naar de domeinen bij Haamstede. Dat is dan eerst een stukje bos/duin en dan strand. Vlakbij heb je een grote parkeerplaats waar je er wel een hoop kwijt kunt, waarna je dus eerst ong een uur door het bos heen moet. Bij de domeinen heb je verschillende mogelijkheden om te parkeren. 1 is op de manege (lisiduna in Haamstede), dan doe je ong. eerst nog een bosrit van ong. een half uur. De tweede is dus op de parkeerplaats van de domeinen ook ong. een uur nog door het bos en een andere is vlakbij een grote trap en restaurant, rotonde. Daar staan ook andere auto's, dan kun je binnen een kwartier tot half uur op het strand zijn. Vanaf renesse heb je verschillde routes. De kortste is denk binnen een half uur op het strand via een paar ruiterpaden. De andere zijn 2 en 3 uur ritten waarbij je bij beide eerste een stuk ruiterpad heb en/ of duin en dan het strand op komt.
Je kunt het natuurlijk zo lang en kort maken als je zelf wilt, maar ik ging nu even uit van de routes die de manege maakt.

Mijn persoonlijke voorkeur is de 2 of 3 uurs rit van Grol. De domeinen zijn nl. slecht onderhouden en maakt het er niet echt leuk op. Veel boomstronken onderweg en zelfs een paar diepe, zacht zand afdalingen. En aangezien het 2 richtingsverkeer is heb je een klein probleempje als je ook nog iemand tegen komt. Koe Als je de kortste weg naar het strand neemt dan heb je hier weinig last van, maar het lijkt mij niet dat je 3 uur op het strand wilt vertoeven. (alhoewel als je er nooit komt Haha!) Door de domeinen raad ik het je sterk af om te galopperen. Je hebt maar 2 stukjes waar ik het verantwoord vond om dat te doen, al is dit natuurlijk je eigen keus. Vanaf Grol kun je diverse routes nemen (minstens 3) en de route over het strand ook zo lang maken als je zelf wilt.

Als je meer wilt weten en/of info roept u maar Haha!

Renesse is geweldig, maar wel erg ver weg hoa vannaf den Bosch

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:50

Renesse is idd super!!! Ook in Haamstede kun je terecht, manege Lisiduna.
Maar Renesse is het leukst!!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:12

Je kan ook naar Hoek van Holland.
A59 -> A2 -> A15 -> A4 -> A20, afslag Maasdijk, Maasdijk(straat) uitrijden tot stoplicht bij restaurant De Viersprong, daar rechtdoor en je staat op een levensgrote parkeerplaats.

Die snelwegen geeft de routeplanner zo aan, het is 115 km en 5 kwartier rijden. Aan deze kant hoef je maar 10 km over een 60 km/h weg, de rest is snelweg.

Tot 1 mei mag je daar altijd paardrijden daarna na 20:00.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:18

punkies schreef:
Renesse is geweldig, maar wel erg ver weg hoa vannaf den Bosch

Maar nog wel het dichtsbij's van alle andere plekken in Zeeland Vork Vork