BANG! geworden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laukjefreak

BANG! geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:56

oke, ik ben eind oktover van een traingspaard van mijn instructrice gevallen (2x). ik ben er naar dat ik er de eerste keer ben afgevallen er zonder enig probleem weer opgestapt, tijdens het uitstappen ging hij er als een gek vandoor en ben ik er weer van afgevallen alleen deze keer met mijn hoofd tegen het schot van de bak het gevolg: een hersenschudding en een hoop kneusingen. Nu ben ik stront eigenwijs en ben ik na mijn hersenschuding er weer gewoon opgestapt alleen dit keer niet op het traingspaard maar op mijn verzorgpaard (traings paard mag ik inmiddels van de eigenaar als ik wil zo weer op). Na dat Laukje verkocht was kreeg ik er dus een extra verzorgpaard bij max, ik kende max al vanaf het begin dat ik op de manege was en vertouwde hem nooit echt, nu verzorg ik hem en hij stond ene tijd geleden kreupel, hij ging er dna ook aan aantal kere met mij vandoor (ik moest van de DA gewoon met hem rond stappen in de bak op hem) dus dta heb ik in t begin ook gedaan maar hoe wilder hij ging doen hoe banger ik van hem werd, het geke is dat ik nog nooit van hem ben afgevallen hij heeft wel met mij er op gesteigerd en dat is het punt geweest waarop ik zij tegen mijn instructice dta me dit nu niet bepaald veel zelfvertrouwen gaf, zij hefet me later verder geholpen en ik ben er weer opgestapt. na dat ik weer veel last van mijn rug kreeg zij mijn huisarts dta k niet meer mocht rijden tot e fysiothrapheut zij dat alles weer helemaal goed was, nu mag ik weer gaan rijden maar ik ben BANG niet voor alle paarden! specifiek voor dat eene paard waar ik nog nooit van ben afgevallen! ik heb nu weer een aantal keer op laukje gerden buiten etc ze heeft vanalles uitgehaald gesteigerd voor een vrachtwagen etc maar met haar samen ben ik helemaal nergens bang voor! ik heb zoo goede band met haar, maar die band wil ik eigenlijk wel maar ook were niet met dat andere paard.
wie kan mij helpen en wie heeft hier ook ervaring mee?
ik weet eigenlijk niet of het wle een goede oplossing is dta ik nog verdre met dit paard ga aangezien ik die band die ik met laukje heb van zijn lefe niet met ene andre paard zal krijgen ik voel me ook altijd schuldig als ik b.v. moet kiezen welke dag ik naar welk paard ga. ik kan als ik d etijd zou hebben iedere dag naar een paard maar dan moet ik weer kiezen en dat kan ik dan weer niet. pff dit is echt zo moeilijk!

Fielychi

Re: BANG! geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:06

zow. Dat was ff lastig lezen.
In het vervolg iets meer punten, komma's, hoofdletters en enters zullen het lezen een STUK makkelijker maken...

Ik heb het verhaal niet helemaal goed begrepen, want Laukje is verkocht, maar je verzorgt haar wel..??
Als je een bikkel bent en je wilt per se dat het met dat andere paardje gaat lukken, dan moet je doorgaan. Toch kan ik me voorstellen dat dat lastig is, aangezien je in principe bang voor em bent.
Aan de andere kant, als je te snel opgeeft, kan je die angst niet overwinnen, nu niet en de eventuele volgende keer waarschijnlijk ook niet.
Nog weer een andere kant op: angst is een heel natuurlijk iets, het beschermt je tegen ongelukken. Misschien moet je dan juist niet proberen je angst te overwinnen, maar ernaar te luisteren.

Als ik jou was: zo doorgaan, afwisselen met het gaan naar Laukje en naar andere pony. Hopelijk krijg je er vanzelf vertrouwen in, maar zo als je het blijkbaar met Laukje hebt, kan je niet verwachten ook met een andere pony zo te krijgen.

Succes ermee! Haha!

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:00

Fielychi schreef:
zow. Dat was ff lastig lezen.
In het vervolg iets meer punten, komma's, hoofdletters en enters zullen het lezen een STUK makkelijker maken...

Ik heb het verhaal niet helemaal goed begrepen, want Laukje is verkocht, maar je verzorgt haar wel..??
Als je een bikkel bent en je wilt per se dat het met dat andere paardje gaat lukken, dan moet je doorgaan. Toch kan ik me voorstellen dat dat lastig is, aangezien je in principe bang voor em bent.
Aan de andere kant, als je te snel opgeeft, kan je die angst niet overwinnen, nu niet en de eventuele volgende keer waarschijnlijk ook niet.
Nog weer een andere kant op: angst is een heel natuurlijk iets, het beschermt je tegen ongelukken. Misschien moet je dan juist niet proberen je angst te overwinnen, maar ernaar te luisteren.

Als ik jou was: zo doorgaan, afwisselen met het gaan naar Laukje en naar andere pony. Hopelijk krijg je er vanzelf vertrouwen in, maar zo als je het blijkbaar met Laukje hebt, kan je niet verwachten ook met een andere pony zo te krijgen.

Succes ermee! Haha!

hier ga ik met alles mee in... vooral met dat lezen..heb het 3 keer moeten lezen.. Tong uitsteken

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 19:42

laukjefreak schreef:
Oke, ik ben eind oktober van een traingspaard van mijn instructrice gevallen (2x). Ik ben er naar dat ik er de eerste keer ben afgevallen er zonder enig probleem weer opgestapt, tijdens het uitstappen ging hij er als een gek vandoor en ben ik er weer van afgevallen alleen deze keer met mijn hoofd tegen het schot van de bak.
Het gevolg: een hersenschudding en een hoop kneusingen. Nu ben ik stront eigenwijs en ben ik na mijn hersenschuding er weer gewoon opgestapt alleen dit keer niet op het traingspaard maar op mijn verzorgpaard (traings paard mag ik inmiddels van de eigenaar als ik wil zo weer op). Na dat Laukje verkocht was kreeg ik er dus een extra verzorgpaard bij Max, ik kende Max al vanaf het begin dat ik op de manege was en vertouwde hem nooit echt, nu verzorg ik hem en hij stond een tijd geleden kreupel, hij ging er dna ook aan aantal kere met mij vandoor (ik moest van de DA gewoon met hem rond stappen in de bak op hem) dus dat heb ik in het begin ook gedaan maar hoe wilder hij ging doen hoe banger ik van hem werd, het geke is dat ik nog nooit van hem ben afgevallen hij heeft wel met mij er op gesteigerd en dat is het punt geweest waarop ik zij tegen mijn instructice dat me dit nu niet bepaald veel zelfvertrouwen gaf, zij heeft me later verder geholpen en ik ben er weer opgestapt.
Na dat ik weer veel last van mijn rug kreeg zij mijn huisarts dat ik niet meer mocht rijden tot de fysiotherapheut zij dat alles weer helemaal goed was.
Nu mag ik weer gaan rijden maar ik ben BANG niet voor alle paarden! specifiek voor dat eene paard waar ik nog nooit van ben afgevallen (Max dus)! ik heb nu weer een aantal keer op Laukje gerden buiten etc ze heeft vanalles uitgehaald gesteigerd voor een vrachtwagen etc maar met haar samen ben ik helemaal nergens bang voor! ik heb zo een goede band met haar, maar die band wil ik eigenlijk wel maar ook weer niet met dat andere paard.
Wie kan mij helpen en wie heeft hier ook ervaring mee?
Ik weet eigenlijk niet of het wel een goede oplossing is dat ik nog verder met dit paard ga aangezien ik die band die ik met Laukje heb van zijn leven niet met een ander paard zal krijgen ik voel me ook altijd schuldig als ik b.v. moet kiezen welke dag ik naar welk paard ga. Ik kan als ik de tijd zou hebben iedere dag naar een paard maar dan moet ik weer kiezen en dat kan ik dan weer niet. Pff dit is echt zo moeilijk!

ik heb het verbeterd!

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:44

Pling go jij!! Pling

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 19:49

Fielychi schreef:

ja Laukje was eerder mijn verzorgpaard, moest naar 2 jaar weg om prive redenen, is verkocht maar de persoon die haar gekocht heeft wou dan dta ik hara bleef rijden en dta ik laukje uitbracht op wedstrijden.

Daar heb ik eigenlijk helemaal nog niet aan gedacht! Ik heb altijd als ik iets niet vertouw dat ik er niet mee verder ga en normaal gesproken ben ik dan achteraf ook wel heel blij om dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd. Ik vind het alleen zo vreemd dat het met dat specifieke paard is! ik bedoel als je er hard afvalt ben je meestal of alleen voor dta eene paard waar je van af bent gevallen bang of je bent voor alle paarden bang. Ik denk dta ik het er eens met mijn instructrice over ga hebben en met de eignaar van mijn verzorgpaard (die waar ik bang voor ben).

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:48

Hartstikke bedankt voor die verbetering! Was stuk beter leesbaar!

Misschien moet je het er dan inderdaad eens over hebben met de eigenaresse jah.
Overleg = altijd goed!
Veel succes ermee en hopelijk gaat het lukken!

Groetjes! Haha!