Graag zou ik jullie info hebben over het hoe en wat van bitloos rijden. Voor en nadelen, welke manier, ervaringen jullie hebben. Etc etc,
Ik zou het graag eens met mijn paard willen uitproberen. Gamble is niet onder de indruk van wat er in zijn mond hang. Ik heb daar zelf niet mee geexpirimenteerd dat is in het verleden wel gedaan. Ik heb het gevoel dat ik het bit helemaal weg moet laten, dus rijden op een andere manier. We rijden geen wedstrijden maar omdat we hier geen buitenritten kunnen maken zonder de trailer van stal te halen rijden we veel dressuur. Gamble is 16 en voordat ik hem kocht lange tijd onhandelbaar geweest voor zijn toenmalige eigenaar om hem correct te kunnen rijden.. Pas vanaf zijn 14de konden we serieus aan het werk te laat dus. Hij is niet van plan/gewend ontspannen te lopen en erg tegen de hand in. Hij is in veel dingen echt beter gaan lopen, zo is hij zijn achterhand beter gaan gebruiken, minder zwaar op de hand geworden (nog te zwaar) komt soms iets naar beneden maar niet nageeflijk/aan de teugel. Is beter wendbaar in zijn lijf, kleine voltes geven minder problemen. Toch wil ik dat ontspannen lopen /aan de teugel ook om hem zijn rugspieren te laten gebruiken/ontwikkelen. Met pessoa longeren gaat goed, hoewel hij er een bloedhekel aan heeft.
Wie heeft er voor mij ervaringen en tips.
gr desiree