paard dendert door draad heen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

paard dendert door draad heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 16:21

Heb je net het schrikdraad helemaal picobello in orde. Alle draadjes strak gespannen, voor de zoveelste keer heb je de eindjes aan elkaar moeten knopen omdat je hongerige shetlander de verleiding van het gras verkoos boven de vervelende schok.
Trots steek je de stekker in het stopcontact: Het tikt nergens!
Je tinker ziet ergens hooi liggen en denkt: "ooh lekker".
Zonder blikken of blozen loopt hij gewoon door het draad heen Stoom uit je oren

En dat terwijl je elke dag al zo vaak bezig bent met hekjes in orde maken en zorgen dat alle pony's tevreden zijn en staan waar ze moeten staan.

Maar je kunt elke dag weer opnieuw beginnen.

Oftewel: hoe zorg je dat je pony niet door het draad heen loopt.
We hebben van dat groene band van (ik denk) 5 cm.
Ik dacht er aan om een stukje van zijn borst te scheren omdat hij daar wel heel erg lange haren heeft.
Zou dat helpen?

Of wie heeft er andere tips? Lachen

Brendageene

Re: paard dendert door draad heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:33

Hoeveel stroom staat er op je draad? Want mijn paard weet precies wanneer het minder zeer doet, als de batterij een beetje leeg raakt dendert hij er ook doorheen naar het lekkere gras. Als er gewoon echt flinke stroom opstaat (bij de vorige stal was dat een batterij voor koeien Koe ) Dan blijft hij er netjes achter.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:36

Brendageene schreef:
Hoeveel stroom staat er op je draad? Want mijn paard weet precies wanneer het minder zeer doet, als de batterij een beetje leeg raakt dendert hij er ook doorheen naar het lekkere gras. Als er gewoon echt flinke stroom opstaat (bij de vorige stal was dat een batterij voor koeien Koe ) Dan blijft hij er netjes achter.

Inderdaad, bij ons blijven zelfs de schapen erachter...en die zijn eigenwijs hoor! Ik zou inderdaad de batterij even controleren. Staat je paard achter 1 draad? Wij hebben namelijk hogen palen (dus niet die standaardpaaltjes). En dan 3 draden (hoog-midden-laag/midden).

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 16:49

Er staan drie draadjes en op sommige plekken eentje.
Misschien maar gewoon meer draadjes spannen want op plekken waar droe draadjes staan gaat hij er meestal niet doorheen.

Dan gaat de shet door de middelste en onderste en hij dan door de bovenste Nagelbijten / Gniffelen

Mijn vader zei ook al dat we misschien een sterker apparaat moesten maar ik vind dat zo'n eng idee.
Want volgensmij is het dan echt van: "KNAL!" als je het aanraakt, dat hebben ze bij de buren.

Hihi, ik ben een watje Bloos Haha!
Maargoed, vandaag maar weer hekjes maken Tong uitsteken. En ik zal eens met een testapparaatje kijken of er wel flink stroom op staat.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:00

De batterij waar mijn paard achter bleef daar kwamen idd de vonken vanaf Haha! Als je dan het hek dichtdeed dan had je mooie, blauwe vonken. Je moet het ook niet zelf aanraken want dan ben je echt even duizelig. Als je dat een te eng idee vind, kan je ook eerst veel stroom erop zetten en dan weer minder. Dan hou je ze dus voor de gek, want dan denken ze dat er nog veel opstaat. Maar dit werkt niet altijd, mijn pony's testen het namelijk regelmatig uit Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:09

Laat maar lekker knal zeggen bij aanraking
Beter knal dan de auto waar hij tegen op botst bij een ontsnapping.

En ze zijn niet zo stom dat als ze weten dat er echt goede stroom op staat, er dan vaker dan 1x doorheen te gaan.

Ik heb hier ook stroom, waar de jonge koeien respect voor hebben.
En de paarden dus ook }>

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:22

tijd voor wat respect voor het draad: een flinke pleer stroom erop!
Paar extra draadjes spannen, dan ben je al een heel eind!
Maar lijkt me toch eigenlijk wel logisch??

Groetjes! Haha!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:11

Ik denk dat jij eens moet "investeren" in zo'n draadtester waarbij je kunt zien of er genoeg prik op staat !
Mijn merrie van 1.80 heeft al zoveel gesloopt in haar leven, staldeuren liep ze er gewoon uit......de houten bak hebben we maar van ijzeren palen gemaakt ...mijn vader heeft er nog trauma's van....en ik ben al 5 jaar het huis uit Haha!

Werkelijk het enige waar ze respect voor heeft is mijn lichtnet stroom apparaat Knipoog maar let op....jij hebt dat ook maar als ze er doorheen lopen dan heb je echt ergens een "lek" waardoor er gewoon geen stroom op staat! die dingen geven 120volt af ! da's niet niks zelf heb ik er ook grenzeloos respect voor Schijnheilig kijk vooral je aarding na ! vaak ligt het daaraan

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:02

1 keer knal en jij hoeft nooit meer draadjes te spannen! Respect moeten ze hebben hoor voor de draad. Steeds door de draad heen rennen kan nare gevolgen hebben als ze erin verstrikt raken...kunnen ze beter een keer goed de draad voelen.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:08

Zo'n tester hebben we en er staat dus genoeg stroom op.
Waarschijnlijk gaan we gewoon een goed sterk apparaat kopen.