Namen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyBoy

Namen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 14:41

Ik wilde nou wel weten hoe het zit met die namen en letters Vork Want bij sommige rassen moet je dan weer met dezelfde letter als de vader beginnen ofzo? En welk ras is dat,is dat alleen voor hengsten of ook merries?
En sommige paarden gaan op letter van t jaar ofzo.. Dit jaar is het tog de A ofzo? Slaan ze dan ook nog letters over (q,x, enzo).. Is dit ook voor bepaalde rassen?

Zilly

Re: Namen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:03

Ik weet er ook niet alles van hoor, maar volgens mij is het bij het NRPS zo dat de hengsten de eerste letter van hun vaders naam moeten hebben, dus hun naam moet ermee beginnen, voor de merries maakt dat volgens mij niets uit in het NRPS

Bij het KWPN is er elk jaar een andere letter waarmee de namen van hengsten en merries moeten beginnen. Voor 2005 is dit inderdaad de letter A.
Letters zoals de X en de Q worden gepasseerd.

Ik vind het trouwens wel erg handig van het KWPN zo weet je meteen hoe oud een paard is, alleen aan de naam al !!!

LuckyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 20:31

ja dat is heel makkelijk om uit te rekenen! Haha!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:36

Bij Trakehners begint de letter van de naam met dezelfde letter als die van de moeder Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:46

ik geloof dat het bij dravers ook op geboortejaar gaat