Onderhoud leren laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Onderhoud leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 13:36

De titel zegt het al: hoe onderhouden jullie je leren laarzen?
Hoe vaak poetsen jullie ze, waarmee, ...

Ulyssa

Re: Onderhoud leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:39

Ik poets ze meestal 1x per week (tenzij te nog heel schoon zijn en nog goed in het vet zitten zegmaar)
En dan doe ik het meestal eerst met lederdressing (van dat vloeibare witte spul) daarna met zwart laarzen vet en daarna met blank glans vet.
En eventueel even mooi oppoetsen met een panty

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:47

ik haal elke dag het vuil eraf met een licht vochtige doek. 1x per week doe ik ze grondig en maak ik met een tandenborstel de naden schoon en vet ik ze in met olie... K heb alleen geen idee of dit goed is?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:52

als je laarzen met coating hebt niet met vet of olie erop ligt zo je coating eraf, ik doe het eens in de twee weken met dat speciale spul van petrie

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:00

Ik doe t gewoon met zadelzeep, worde ze ook weer mooi schoon van Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:40

Wow, wat poetsen jullie je laarzen vaak Bloos!
Ik poets ze denk ik maar eens in de maand Haha! Nou rijd ik ook niet elke dag en ik loop niet met mijn laarzen door de blub en stront, mischien scheelt dat Haha!
Als onderhoud maak ik ze eerst altijd schoon met zadeleep en daarna poets ik ze met Kiwi zwarte schoenpoets. Ik wrijf ze op met een panty Lachen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:47

Het poets advies van Huet rijlaarzen (www.rijlaarzen.nl) bij mijn petrie standaard (gewoon leder dus geen coating); elke keer na het rijden schoon maken met een vochtig doekje, met speciale aandacht aan de naden en het randje waar de zool begint zeg maar. Hierdoor haal je het zweet en zand van de laars af. 1 keer in de week poetsen met gewone zwarte schoenpoets.
Poetsen met olie, ledervet, lederdressing en andere middelen zijn uit den boze, omdat je dan de lijmlaag tussen de verschillende delen leer oplost.
Dus als je je laarzen mooi wil houden moet je dus dagelijks even aan de poets Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:50

Ik poets mijn laarzen ongeveer 2 keer per maand maar haal wel 1 keer per week het vuil eraf.
Eerst smeerde ik ze dan ongeveer 2 keer per maand in met lederdressing, maar hier ben ik maar vanaf gestapt omdat ik niet zeker wist of het wel goed was. Nu poets ik ze met kiwi schoenpoets en af en toe doe ik alleen op de schoen een beetje lederolie.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:57

Bloos oeps.. ik gebruik mijn Petrie laarzen elke dag, Ook in de modder. (die dingen zien er dan niet uit) maak ze ongeveer 1X per 6 maanden schoon (als ik concours heb) met een vochtige doek en schoensmeer. that's it, meer doe ik er niet aan.
Als ze schoon zijn, zien ze er gewoon splinternieuw uit, dus waarom die moeite om elke week/dag laarzen schoon te gaan maken Verward

flyingwaltz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:10

lowara schreef:
:o oeps.. ik gebruik mijn Petrie laarzen elke dag, Ook in de modder. (die dingen zien er dan niet uit) maak ze ongeveer 1X per 6 maanden schoon (als ik concours heb) met een vochtige doek en schoensmeer. that's it, meer doe ik er niet aan.
Als ze schoon zijn, zien ze er gewoon splinternieuw uit, dus waarom die moeite om elke week/dag laarzen schoon te gaan maken Verward

Als je wilt dat je laarzen er na een jaar (of langer)nog een beetje toonbaar uitzien zou ik ze eigenlyk na elke les wel even goed poetsen. Doe ik tenminste wel. Ga dr dan ff goed voor zitten en poetsen maar.
*LOL*
Het loont zowieso wel de moeite om je atributen goed te onderhouden. Sommige meiden bij mij op de manege lopen er soms als horken bij en de rafels hangen dr bij: geen gezicht vind ik.