Fotoshoot manege Heemskerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Fotoshoot manege Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 10:01

Ik doe zo afentoe modellenwerk en ben nu gevraagd door een fotograaf uit heemskerk voor een duo shoot(shoot met 2 fotograven)
Zijn dochters rijden bij manege heemskerk.

Het idee is om voor 2 uur een paard te huren en daarmee in het bos fotos te gaan maken.Is al met de eigenaar van de manege overlegt en ik mag er gewoon 1 uitkiezen.Heb al enkele rassen horen vallen Fjord, Fries..

Wie rijd er op deze manege en kan mij vertellen wat een beetje een leuk dier is wat daar staat?Mischien met fotos zodat ik alvast een beeld kan krijgen van wat er zoal staat.

Ook ben ik op zoek naar plaatjes fotos van een ruiter met paard poserend zodat ik wat ideeen op kan doen voor de shoot..

4EverHobbes

Re: Fotoshoot manege Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:10

hmmm...is niet echt het schoolvoorbeeld van een nette manege. Hoewel het de laatste jaren wel wat verbeterd is. Het is een hele kleine stal en 'vroeger' ging het vooral om de gezelligheid in de kantine. Heb er een aantal jaar gereden, en niet echt veel geleerd (sorry, maar waar).
De omgeving is wel heel mooi, dus de fotoshoot zal best mooi worden. Paarden staan er niet allemaal even netjes bij, dus ehm...poetspullen meenemen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 10:18

Okey dat is fijn om te weten.En het tuig is dat iets? ik heb zelf verschillende hoofdstellen thuis liggen hele sjieke.

De fotos worden alleen in het bos genomen dat daar tegenover ligt naar wat ik gehoord heb.

En kwa paarden hebben ze wat leuke diertjes staan..niet dat ik dalijk op een manege pony met de botten uit zn kont op de foto moet..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:32

MelodyT schreef:
Okey dat is fijn om te weten.En het tuig is dat iets? ik heb zelf verschillende hoofdstellen thuis liggen hele sjieke.

De fotos worden alleen in het bos genomen dat daar tegenover ligt naar wat ik gehoord heb.

En kwa paarden hebben ze wat leuke diertjes staan..niet dat ik dalijk op een manege pony met de botten uit zn kont op de foto moet..

hahaha nou dat zal wel meevallen hoor. Verwacht niet de mooiste stamboekpaarden aan te treffen, maar uitstekende botten is ook weer niet zo.

Je kunt even kijken op http://www.manegeheemskerk.nl en http://groups.msn.com/manegehkerk
De laatste heeft veel foto's. Kun je beetje zien wat er zoal rondloopt.

Over het tuig; in de tijd dat ik er reed was het onderhoud ronduit slecht. Alles hing op een stokje in de stallen en zat altijd onder het stof enzo. De paarden houden daar ook altijd hun halster om, onder het hoofdstel..ziet er niet uit...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 10:51

Zoals het er nu uitziet..Na wat fotos te hebben bekeken ga ik dnek ik voor een fries...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 12:06

Verder niemand meer die daar rijd??

Of iemand ideen voor de shoot?plaatjes fotos alles is welkom zodat we wat voorbeelden hebben van mooie poses met een paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:33

Ik denk dat een fries wel het mooiste oogt op een foto. Op mijn website staan een paar foto's van mens en paard helaas heel weinig ik barst van de iedeen maar heb nog geen geschikt "koppeltje" gevonden waar ik me op kan uitleven Knipoog Wat ik op de foto altijd erg mooi vind is als de ruiter de zelfde kant op kijkt als zijn paard zoals hier bijv :
Afbeelding

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 12:38

Ja hele mooie foto bedankt voor het idee!

Ben benieuwd hoe de fotos gaan worden..Het is op een wildvreemd paard wat ik nog uit moet gaan kiezen dus weet niet wat ik moet verwachten.

offtopic:
Ik wil ook nog ooit een x een shoot met mijn eigen pony dus mocht je ons een goed koppeltje vinden mag je je op ons uitleven..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:49

Nog nooit geweest, site vind ik wel mooi!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:09

Probeer het nu tegen de avond nog eens mischien meer mensen online die op die manege rijden?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:19

Ik sta er vlakbij met mijn paard en kom de paarden regelmatig in het duin tegen. Het bos ligt tegenover de manege, maar je moet wel een drukke weg over en er een stukje langsrijden.

Als je mooie foto's wilt neem dat zelf een hoofdstel en zadeldekje mee want die van hun zien er niet uit. Ook de paarden zijn niet het toonbeeld van mooi en goed gevuld.

Maar ik heb negatieve ervangingen met de groepen mensen die ze het bos in sturen, dus kan niet zo heel positief erover zijn. (als je paarden zonder ruiter voorbij ziet komen weten wij al waar ze vandaan komen, hetzelfde geldt voor mensen die de weg kwijt zijn etc)

Een pluspuntje, het bos en duin is er erg mooi.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:36

Ik was al van plan mn eigen hoofdstel mee te nemen en een eigen dekje en er was me ook al aangeraden borstels mee te nemen en wat glansspray...Moet er iets voor doen om fatsoenlijke fotos te krijgen Haha!

Het is dat het voor mn eigen pony te ver is om daarheen te gaan en de fotograaf het te ver vind daarheen te komen..dus huren we daar voor 2 uur een paard..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:27

Citaat:
Maar ik heb negatieve ervangingen met de groepen mensen die ze het bos in sturen, dus kan niet zo heel positief erover zijn. (als je paarden zonder ruiter voorbij ziet komen weten wij al waar ze vandaan komen, hetzelfde geldt voor mensen die de weg kwijt zijn etc)

hmm das dus nog steeds zo...ik had gehoord dat het beter was geworden...
Uitgeest is trouwens mn geboortedorp! heb er heel lang gewoond...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 10:11

haha da word wat dan..