begeleider op Klein Oever

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleeniej

begeleider op Klein Oever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 22:52

van de zomer ga ik een paar weken als manege leiding op ponykamp Klein Oever in Balkbrug werken nu vroeg ik me af wie hier ervaring mee heeft, dus dingen waar je even op moet lettten of zo!
ook neem ik mijn paard mee (kosteloos) als tegen prestatie moet ik dan af en toe met haar een buitenritje begeleiden enz maar ik vroeg me af hoe vaak je dan op buitenrit moet en hoeveel tijd je op een dag over houdt om nog voor jezelf te kunnen rijden?
heb er in ieder geval super veel zin in! en ben ook wel benieuwd of er meer mensen zijn die daar gaan werken van de zomer......

Caesar

Re: begeleider op Klein Oever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:49

Wat leuk! Toen ik jaar of 10 was heb ik daar volgens mij nog ponykamp gehad. Reed daar altijd op Beauty Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:47

als jij echt als leiding daar bent heb je niet veel tijd voor jezelf... je moet bijna constant de kinderen vermaken, bezighouden of in de gaten houden dat er geen enge, rare of gevaarlijke dingen gebeuren.
bij het ponykamp dat ik een aantal weken heb begeleid werd er elke dag een les gereden (die les gaf ik en 1x een echte instructrice, dan mocht ik zelf ook meerijden) en elke dag een buitenrit gemaakt.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:55

Ik heb daar ook wel gereden... is nog geen 10 mn. bij mijn huis vandaan! Hele leuke manege, gezellige mensen..

Ik heb geen idee hoe streng ze zijn met de begeleiding.. Ik weet wel dat ze zelf altijd helemaal gesloopt zijn als die ponykampen weer afgelopen zijn.. Maar heel veel plezier en misschien kom ik je dan wel met een groep Kids tegen in het bos aankomende zomer! Haha! Haha!

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:49

Hoi

Mijn bijrijdster gaat een paar keer per jaar naar Klein Oever. Zij is daar ooit eens (jaren geleden) op ponykamp geweest en niet meer weggegaan ! Nu gaat ze paar keer per jaar (in de vakanties) daar naartoe om te werken. Ze vindt het daar helemaal geweldig !
Ik weet niet precies hoe het daar georganiseerd is, maar ik hoor haar vertellen dat ze de ene week in de keuken helpt en lessen geeft. Maar daarbij is het wel elke dag paardrijden op buitenritten.

Ik zal haar vragen om je te pb-en.

toei

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:32

Met ponykampen in de zomer zijn er twee dagen dat je buitenrijdt.
Op de woensdag en de donderdag. Woensdag rijdt je volgens mij de hele hele dag buiten (jij als begeleider dan) en donderdag de helft van de dag.
Als je de jongste kinderen hebt, dan doe je dus een staprit en vraag je oudere kinderen of ze allemaal met een pony meelopen. Jij loopt dan ook mee. (dus niet op je paard) dat is dus soms best afzien.

Je zult eigenlijk alleen savonds nog tijd hebben voor je eigen paard.
Je begint namelijk sochtends om 9 uur met lesgeven en je stopt savonds om 8 uur. Dat was voor mij ook de reden om een wat kleiner kamp te kiezen om te begeleiden, ik vond dit veel te massaal.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 19:58

hey bedankt voor die info, ging er jaren geleden ook zelf heen op kamp maar wist niet meer precies hoe het met het rijden zat....
heb er in ieder geval super veel zin aan! zijn er nog meer mensen hier van bokt die ook naar klein oever gaan?

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:00

ghehe reed trouwens altijd op Joep, Silver en Jivar en sommige pony's waar ik op heb gereden zijn er nog steeds!
het is trouwens wel veel groter geworden met die grote hal ernaast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:00

ik heb een paar keer gebeld na aanleiding van hun oproep voor nieuwe helpers. Ze zouden me extra informatie toesturen, nog niet gehad (al wel vaak gebeld). Dit was vorig jaar ook zo, was toen overigens nog wel een jaar te jong.
maar hoop nu ergens anders terecht te kunnen.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:05

Ben afgelopen zaterdag langs geweest en het was super gaaf.
Ga er ook 2 weken aan de slag, het is wel hard werken maar dat weet je eigenlijk van te voren.
Op woensdag word er volgens mij juist niet gereden en word er een spooktocht enex dropping georganiseerd.
Neem zelf ook mijn eigenpaard mee , ben erg beniewd wat voor soort kinderen ik krijg, hele jonge of de wat oudere.
De dag begint al vroeg volgens mij om 09.30 de 1e les tot s avonds 20.30.
Na 21.30 ben je vrij, je kan dan als je het leuk vind nog mee doen met de spelletjes die op dat moment lopen.

In welke periode ga je zelf?

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 13:06

hey leuk jah! ik ga van 9 juli tot 23 julie geloof ik en dan een weekje naar huis en dan weer de eerste 2 week van augustus!
heb er echt super veel zin aan en ben ookz eer benieuwd naar de kinderen en alles!
welke weken ga jij heen dan?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:45

Klein Oever !
Goh, daar ben ik 25 jaar geleden met mijn zus op ponykamp geweest !

Ik vond het fantastisch..............of de begeleiders dat ook vonden, weet ik niet Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:10

Ja, klein oever ben ik ook eens geweest, had toen Djinny als verzorgpaard en Casper reed ik vet vaak op Haha! Ook vond ik Hiawattha erg leuk en ik vond veronica maar niks aan Tong uitsteken Ik heb ook een keer een parcour gesprongen op Felice heette die geloof ik, die was ook erg leuk!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:59

Hi,

Klein Oever is geweldig! Ik kom er al jaren en ga ook dit jaar weer een week in de manege staan. Je dag begint in de manege trouwens al veeeel vroeger dan half 10 hoor! Je moet ´s ochtends eerst voeren, stallen opstrooien en alles aanvegen. Dan ontbijten en daarna beginnen de lessen. Op woensdag is idd de survival en hebben de paardjes vrij (´s middags). Je hebt best tijd om ´s avonds te rijden, maar dat is dan wel vaak na 8 uur/half 9 én als er niet andere activiteiten zijn waar je bij moet helpen. Je bent idd na een week wel toe aan écht vakantie, want het is hard werken. Er zijn tenslotte 125 kids en da´s best wel eens vermoeiend. Maar met een leuk team kan je heel ver komen en het is vooral belangrijk om met elkaar én de kids veel lol te hebben. En als de kids slapen is het érg gezellig in de leidingkamer. O ja en met de mega binnenmanege kan je dus altijd rijden! Ik neem trouwens niet m´n paardje mee, díe heeft die week wel vakantie.

Misschien tot in de zomer! Ik ga in de week van 9 juli, MO2004 ook!

grt Babs

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 21:32

ghehe dan komen we elkaar ongetwijfeld wel tegen! ga je als manege leiding of kamp?

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 08:07

Ga dus zelf van 2 juli tot 17 juli
Neem wel mijn eigen paard mee, hij heeft na die 2 weken vakantie.

De lessen beginnen rond 09.30 en natuurlijk moeten er voor nog de nodige dingen gebeuren maar ging er eigenlijk wel vanuit dat jullie dat wel zouden begrijpen, hihi
Stallen uitmesten voeren paarden klaar zetten opzadelen de hele mik mak.
Hoop wel dat we nog een buitenritje of meer dan 1 kunnen rijden, daar neem ik mijn paardje wel voor mee, hij vind dat geweldig.

Hebben jullie trouwens ervaring met de horzels??
Zitten die er echt heel erg veel en wat hebben jullie er tegen gedaan.
Wilde zelf al Veerust in slaan!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 08:24

Klein Oever.....nu komen er ineens weer hele mooie herinneringen boven. Ik ben daar 6 jaar lang op ponykamp geweest, van mijn 10e t/m mijn 15e en vond het ontzettend gaaf!! Mijn schatjes waren Mundy en Jessy, met name Mundy was ik helemaal gek op, helaas werd ik daar al snel te groot voor. Ik neem aan dat die pony's er allang niet meer zijn, het is al 14 jaar geleden dat ik er voor het laatst ben geweest.

Als begeleider moet je trouwens 's nachts goed de huifkarren in de gaten houden, het werd voor ons echt een sport om er 's nachts stiekem tussen uit te glippen en maar hopen dat de begeleiding het niet merkt Haha!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:26

Mexx schreef:
Klein Oever.....nu komen er ineens weer hele mooie herinneringen boven. Ik ben daar 6 jaar lang op ponykamp geweest, van mijn 10e t/m mijn 15e en vond het ontzettend gaaf!! Mijn schatjes waren Mundy en Jessy, met name Mundy was ik helemaal gek op Haha!

Mundy, ja die kan ik me ook nog herinneren! Ik ben er zo'n oeps 23 jaar geleden op kamp geweest, vond het fantastisch! Ze hebben toen foto's gemaakt voor een folder, dus het volgende jaar zag ik mezelf terug in de toegestuurde folder, erg grappig. Een van de gaafste paardenfoto's van mij is daar gemaakt, met Ugravin, een van de paarden van Van der Maat. Echt zo'n paardenmeisjefoto. Je sliep toen in huifkarren, echt supergaaf. En je had toen een donkere (Indonesisch?) kampleider en daar was ik helemaal weg van Haha! Ben z'n naam vergeten.

O ja en Kaspar, dat was een hele gave schimmel. En Bibi, een veulentje was toen net geboren...dat je die dingen allemaal onthoudt...

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:29

Nimber is vorig jaar geweest als begeleider.. Miss dat we samen gaan dit jaar.. Knipoog Haha!

Maar ik hoor er alleen maar positieve verhalen over dus dat moet wel goed komen Haha!

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:49

Lees gelukkig ook alleen maar goeie verhalen en al zouden er minder leuke verhalen de ronde doen, daar moet je toch wel door heen kijken vind ik zelf.
Ben erg hartelijk ontvangen en het zag er super goed uit.

Hoop alleen dat ik de namen snel kan onthouden wat dat is nog al een klus, hoopte stiekem dat er foto's op internet van de paarden te vinden zou zijn, kon ik al wat huiswerk doen, maar helaas.
Mocht er nog iemand langs gaan of in de buurt wonen, foto's met namen van de paarden zijn erg welkom, hihi

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:56

Veel plezier!
Het lijkt met eigenlijk best tof, ponykamp begeleiden Vork
Hoe ben je daar bijgekomen?

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:37

Zelf had ik de vraag uitstaan naar werk in de paardensport
Iemand attandeerde me er toen op om een ponykamp te begeleiden. al gauw kwamen er allemaal berichten op bokt en heb toen gebeld, afgesproken en langs geweest.

Je zou het ook kunnen vragen als je het leuk lijkt.

Voor mij zal het een enorme ervaring zijn, die ik mee kan nemen in mijn beslissing om te doen veranderen van werkrichting

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:30

Ik zou graag van de zomer wel willen begeleiden op ponykampen, ik ben dan ook 18 en heb de nodige ervaring. Het lijkt me super om te doen! Ik werk graag met kinderen en vooral met paarden dus dan is dat ideaal. Ik vroeg me alleen af hoe je 'aangenomen' wordt? Of hoe je je moet aanmelden?

weet iemand dat? Of weten jullie een kamp waar ze nog een begeleider zoeken?

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:48

Je moet gewoon ff bellen
Kijk anders eens op de site
www.kleinoever.nl daar zie je het van zelf
De meeste van ons zijn langs geweest en dat is voor je zelf ook wel een fijn gevoel, dan weet je tenminste waar je heen gaat.

Heb net op de site gekeken en volgens mij vragen ze nog steeds mensen
Kijk maar eens bij ponykamp en dan aan het einde van de pagina

Suc6, laat ff horen of het wat is geworden, wie weet kunnen we er wel samen heen, kom ook uit de omgeving van Rotterdam!
Zelf ga ik de 1e en de 2e week van juli

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:51

Ja dat is wel zo..maar het lijkt me super om te doen. Ben wel een aantal keer op ponykamp geweest in het verleden.

Hoe werkt het eigenlijk als begeleider op zo'n kamp? Moet je zelf nog dingen betalen, of krijg je zelf een kleine vergoeding?

Ik zal in ieder geval eens een keer bellen Haha!