wat voor een deken moet ik hebben??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilovejuno

wat voor een deken moet ik hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:23

hallo,

wij gaan deze week een paard kopen maar die is geschoren ze heeft daar geen deken op maar ik wil dat toch wel gaan doen omdat ze hier dan ook afentoe naar buiten mag en ik niet wil dat ze verkouden word.
maar wat voor een deken moet ik dan hebben? ze is helemaal geschoren, ook der benen en hoofd.

groetjes aniek

Schatjes

Re: wat voor een deken moet ik hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:53

Dat kan je heel goed vragen bij een paarden zaak. Ikzelf zit te denken aan een winterdeken, die met dit weer wel waterdicht is of samen met een regendeken erover. Meestal gaat dat in grammen (dikte), maar mijn verzorgpaard heeft geen deken op dus het aantal grammen weet ik niet. Misschien dat je in andere topics ook nog iets kan vinden als je op google zoekt. er zijn veel topics geweest op bokt over dekens. Haha! Succes ermee.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 22:03

okee bedankt. maar moet ik dan zo'n deken hebben die ook om haar nek zit? omdat der nek ook is geschoren?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:40

Wat is het paardje nu gewend? Staat hij met een deken op? Staat hij binnen of buiten?

Aan de hand daar van kun je de deken dikte betalen. Wat iemand anders al zei of een waterdichte deken kopen. Of een waterdichte deken over een staldeken heen doen. Dat kan allebei.

Ik zelf heb allemaal staldekens. Mijn paard staat afentoe buiten. En dan gooi ik een waterdichte deken van 0 grams over zijn staldeken. Ik vind dat goed werken.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:13

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:18

Je hoeft geen deken met hals te nemen hoor. Die van mij is ook geschoren en heeft een br winterdeken van 360 gram op zonder hals. Zodra het gaat vriezen krijgt hij een 100 grams deken eronder.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 15:07

felicity schreef:
Wat is het paardje nu gewend? Staat hij met een deken op? Staat hij binnen of buiten?

Aan de hand daar van kun je de deken dikte betalen. Wat iemand anders al zei of een waterdichte deken kopen. Of een waterdichte deken over een staldeken heen doen. Dat kan allebei.

Ik zelf heb allemaal staldekens. Mijn paard staat afentoe buiten. En dan gooi ik een waterdichte deken van 0 grams over zijn staldeken. Ik vind dat goed werken.

Het paard is gewend:

Ze staat in de stal zonder deken.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:11

best creepy een geschoren paard zonder deken met dit weer
ik zou gewoon gaan voor een simpele gevoerde winterdeken voor als ze naar buiten gaat. Knipoog

leuk man een nieuw paardje Haha! wat voor eentje Haha!?

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 15:11

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 15:12

joeylover schreef:
Je hoeft geen deken met hals te nemen hoor. Die van mij is ook geschoren en heeft een br winterdeken van 360 gram op zonder hals. Zodra het gaat vriezen krijgt hij een 100 grams deken eronder.

oke Lachen

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 15:16

TeamSpirit schreef:
best creepy een geschoren paard zonder deken met dit weer
ik zou gewoon gaan voor een simpele gevoerde winterdeken voor als ze naar buiten gaat. Knipoog

leuk man een nieuw paardje Haha! wat voor eentje Haha!?

Ja dat vond ik ook al, daarom wil ik er wel een deken op doen Knipoog ik wil niet dat ze verkouden word.
Ik denk dat ik idd een waterdicht winterdeken koop de grams weet ik nog niet ik denk dat ik dat toch even beter kan vragen in de winkel.

ja haha Haha! ik weet eigelijk niet voor ras het is :S want ze heeft geen papieren. Maar wou het toch al te vragen want had zoveel te vragen dat ik gewoon dat vergeten ben om te vragen Tong uitsteken wahahaa Rolleyes

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:22

Ik zou hem een 200 a 300 grams opdoen.

Mijn paard heeft geen dikke wintervacht. Maar hij staat wel onder een 100 grams deken. En dat gaat goed. Toen het wat kouder werd heb ik er een dikkere deken op gegaan (200grams) En daar stond hij echt onder te zweten.

Ligt ook echt aan het paard.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 19:17

okee bedankt Lachen
we hebben nog wel een deken liggen 100 grams maar we moeten die nog passen. we gaan deze week naar die mensen en dan het dek passen dan mag ik proefrijden daarna nemen we haar mee naar huis. Haha!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 22:24

deze woensdag komt ze ( eigelijk zou ze zondag komen morgen dus maar bij die meneer kwam het niet zo goed uit).