Vrijspringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orchid

Vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 20:56

Het komt misschien behoorlijk penny over maar wie heeft de goede uitleg voor me?
Ik bedoel, springen ze dan gewoon voor de lol, of drijf je ze aan, misschien met een zweep of..?????????????????? Clown

xMarieke

Re: Vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:59

Meestal moet je er wel even met een longeerzweep achteraan. Als ik dat niet doe gaat mn verzorgpaardje enthousiast op de sprong af en glipt ie er daarna langs.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:29

Ik kan me herinneren dat ik net op Bokt zat en dat ik daar uitleg over heb gegeven. Maar de zoekmachine doet het niet........... Knipoog

Je moet ervoor zorgen dat je wat balken aan de zijkant hebt liggen. Op een meter van de grond ongeveer. Dit moet je dus afzetten met hindernispalen. De laatste balk leg je schuin. (ohhh, wat ben ik weer onduidelijk). De sprong zelf moet uit ongeveer 3 of meer balken bestaan. De gronsbalk, een schuine/rechte balk en de bovenste balk. Het lijkt me logisch dat je de hindernis tegen de bakrand aanzet Knipoog Je loopt schuinachter het paard met een longeerzweep. Als het paard niet wil kan je hulp wel gebruiken. Probeer het paard dan het gangetje in te krijgen en meestal(als ze al vaker hebben gesprongen) hoef je dan verder niks te doen.
Afbeelding
Hier zie je ongeveer hoe het er ongeveer uit moet zien.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:34

Ik zet alleen de sprong tegen de rand, verder geen zijbalkjes ofzo.

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:52

ik doe het ook zo het is echt beter dat je balken aan de zijkant zet zodat je paard goed recht aankomt anders gaat hij veel te kort wenden enz
En met die balken moet hij recht aan komen en al op tijd wenden Knipoog

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:49

Hij komt ook gewoon recht aanlopen. Maar hij vindt springen heel leuk, misschien dat dat scheelt

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 10:10

Bedankt Pling